Dansk Markedsføring og AudienceProject inviterer til gratis seminar om optimering af medieinvesteringer.

Mange annoncører har nemlig ikke fuld indsigt i deres medieindkøb og dermed ikke det fulde indblik i, hvad deres penge går til. Helt konkret mangler annoncørerne indsigt i, om deres annoncer rammer de rigtige målgrupper og hvilken effekt annoncerne har på disse. 

Problemet er ikke åbenhed på de enkelte medier, men at få et samlet overblik over, hvordan medierne spiller sammen i forhold til at nå ud til og påvirke de rigtige målgrupper. 

På programmet står flere dygtige profiler klar til at præsentere deres lærerige og værdiskabende erfaringer, så du kan lære, hvordan du får den fornødne indsigt i dit medieindkøb på tværs af kanaler, samt hvordan denne indsigt vil gøre din annoncering mere præcis og effektiv.  

Vil du også gerne nå ud til flere i din målgruppe og samtidig undgå overlap eller at ramme de samme i målgruppen for mange gange? Så er det her, du lærer, hvordan du får mere valuta for dine annoncekroner. 

På seminaret vil Mogens Storgaard Jakobsen, Chief Sales Officer hos AudienceProject, lægge ud med at præsentere, hvilke udfordringer annoncører står over for i forhold til at få et samlet overblik over deres medieinvesteringer og hvordan disse løses. 

Herefter følger Peter Loell, Director hos OMD, der vil fortælle om de nuværende udfordringer i medielandskabet og hvordan OMD arbejder med at optimere deres kunders medieinvesteringer ved at skabe større transparens i måling and medieindkøb. 

Dernæst vil Daniel Opler, Global Solutions Manager hos Meta og Sofia Collins, Marketing Scientist hos Meta, præsentere, hvordan uafhængige kampagnemålinger på tværs af kanaler giver dem værdifuld indsigt i, hvordan de kan rådgive deres kunder i forhold til deres medieinvesteringer. 

Endelig vil Kasper Moll, Paid Social Manager, Global Marketing hos Pandora, og Kenneth Steel, Marketing Director hos Kia og MG Motor, dele ud af deres erfaringer med at optimere kampagner på baggrund af indsigter i deres medieinvesteringer.  

PROGRAM: 

  • 09.00-09.05: Dansk Markedsføring byder velkommen
  • 09.05-09.30: “It’s time for audience measurement to catch up with media consumption” ved Mogens Storgaard Jakobsen, Chief Sales Officer, AudienceProject
  • 09.30-10.00: “En ny tid for måling og medieindkøb” ved Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD 
  • 10.00-10.30: “Hvordan målinger på tværs af kanaler hjælper annoncører på Meta med at træffe bedre mediebeslutninger” ved Daniel Opler, Global Solutions Manager, Meta og Sofia Collins, Marketing Scientist, Meta
  • 10.30-10.45: Pause 
  • 10.45-11.15: “Pandora Global: Pandoras tilgang til at sikre brugbar og troværdig indsigt i medieinvesteringer” ved Kasper Moll, Paid Social Manager, Global Marketing, Pandora 
  • 11.15-11.45: ”Attention + Reach: Optimizing for lasting effects ”ved Kenneth Steel, Marketing Director, Kia og MG Motor
  • 11.45-12.30: Mulighed for netværk 

TALERE: 

  • Mogens Storgaard Jakobsen, Chief Sales Officer, AudienceProject 
  • Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD 
  • Daniel Opler, Global Solutions Manager, Meta 
  • Sofia Collins, Marketing Scientist, Meta
  • Kasper Moll, Paid Social Manager, Global Marketing, Pandora 
  • Kenneth Steel, Marketing Director, Kia og MG Motor

Vi har sammensat et spændende program med målet om, at du går hjem inspireret, nysgerrig og med øget viden om, hvordan du kan få en bedre indsigt i dit medieindkøb og hvordan en samlet måling på tværs af kanaler kan give værdifulde indsigter, der kan bruges til at optimere dine medieinvesteringer og dermed reducere dine omkostninger 

Seminaret udbydes i samarbejde med AudienceProject, som er indholdsansvarlige. 

Mogens Storgaard Jakobsen, Chief Sales Officer, AudienceProject
Mogens er Chief Sales Officer og medstifter af den digitale analysevirksomhed AudienceProject. Med solid erfaring inden for market research og teknologi hjælper han virksomheder med at få mest muligt ud af deres annonceudgifter eller inventory..

Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD 
Peter er Director hos OMD og kalder sig selv en “erfaren Adtech/Martech data blikkenslager”. Han har arbejdet med alt fra digital strategi, søgning, social, digital transformation, over forefaldende annoncering til “klassiske” medieindkøb. 

Daniel Opler, Global Solutions Manager, Meta
Daniel har siden 2014 arbejdet med digital marketing i forskellige specialistroller på annoncør- og mediesiden. I dag arbejder han for Meta og hjælper danske, globale annoncører med at vækste deres forretning med hjælp fra Metas annonceløsninger. 

Sofia Collins, Marketing Science Partner, Meta
Sofia arbejder på tværs af Meta Nordeuropa. Hun hjælper kunder, deres bureauer og deres analyseteams med at forbedre deres markedsføring gennem bedre måling. Med speciale i brand impact designer hun undersøgelser for at forstå og vise Metas evne til at hjælpe brands med at vokse.

Kasper Moll, Paid Social Manager, Global Marketing, Pandora
Kasper er Paid Social Manager, Global Marketing hos Pandora, og har i dag ansvaret for den globale betalte mediestrategi på sociale medier. Med en baggrund fra mediebureau har han solid erfaring indenfor mediestrategi og sikrer at Pandoras lokale markeder får maksimalt udbytte af deres marketingaktiviteter.

Kenneth Steel, Marketing Director, Kia og MG motor
Kenneth har siden 2015 siddet i forskellige lederstillinger indenfor marketing og nu som Marketing Director for Kia og MG Motor. Han er dygtig til at arbejde både med kort- og langsigtede marketingperspektiver og mål samt maksimering af indsatsen. 

Afholdes hos:

Dansk Markedsføring
Nordre Fasanvej 113
2000 Frederiksberg