Marketing er og bliver endnu mere digitalt, og denne Masterclass klæder dig bedre på til at indgå i og løfte virksomhedens digitale udfordringer.

Digitalisering er central for de fleste virksomheder, og det stiller høje krav til marketing-ansvarlige, -projektledere, – medarbejdere, som i øget grad skal udvikle deres digitale viden.

Marketing, produkter og services integreres

Mange marketing-medarbejdere oplever, hvordan deres virksomheder & brands i øget grad udvikler digitale services som et kerne-element af deres produkt, og dermed markedstilgang. Marketing skal derfor i øget grad medvirke i ”digitale” projekter ifbm. forretningsudvikling og den digitale transformation af virksomheden.

Masterclass’en giver dig en øget digital viden samt en propfyldt værktøjskasse indenfor digital innovation/business development/transformation, så du efter teori og praktisk træning kan udvikle din digitale forretning og styre din virksomheds digitale omstilling.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

Indhold på forløbet:

  • Digital strategi & forretningsudvikling – hvordan udvikler du en strategi, der involverer de digitale dele af forretningen.
  • Digital disruption & innovation – hvad er det i praksis? hvordan udvikles det?
  • Digital transformation, og de muligheder som nye teknologier giver dig og din virksomhed, fx kunstig intelligens (AI), mobilitet, IOT & robotter
  • E-Commerce; platforme, digitalt salg & markedsføring
  • Nye metoder i agile development/agile metoder/OKR– og udvikling af kultur, governance og organisering

Det lærer du:

  • At forstå de overordnede digitale trends & teknologier der påvirker dit marked og din virksomheds forretningsstrategi.
  • At sparre i udviklingen af digitale services, indgå ligeværdigt i digitale udviklings-projekter.
  • At forstå dynamikker og virkemidler bag digital disruption, der anvender kunstig intelligens, robotter og andre nye teknologier.
  • At læse og udvikle digitale strategier; hvordan de understøtter og kan indgå i virksomhedens forretningsstrategi.

Målgruppe:

Masterclass’en er skræddersyet til dig, der arbejder kommunikation & marketing, og vil bidrage og deltage i virksomhedens forretningsudvikling. Måske vil du gerne udvikle dit ansvarsområde, komme tættere på forretningen og forstå de digitale muligheder, men mangler viden og værktøjer til at komme videre.

Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle virksomhedens digitale muligheder – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.

Mandag 24. oktober: Digital Disruption & innovation

  • Formiddag: Digital innovation; og om nye forretningsmodeller, Platform Economy, Digital Supply Chain Transformation; hvad er din virksomheds muligheder etc.
    • Study Case: Matas (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing, Matas
  • Eftermiddag (inkl. Gæste-ekspert Tim Frank Andersen): Disruption; hvad ændrer din industri – og giver nye muligheder, innovation og nye forretningsmodeller etc.

Tirsdag 1. november: eCommerce & Digital salg/markedsføring

  • Formiddag: Arbejdet med multikanal-udfordringer; og om kundevendte processer; salg, selvbetjening, service, digitalisering af kunde-dialogen, robotter etc
    • Study Case: 3 (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Jesper Thyssen, Marketing Director (B2C, B2B & CRM), 3
  • Eftermiddag (inkl. Gæste-taler Peter Loell, OMD): Programmatic advertising & Platforme; og om Amazon, Google, Facebook + Første parts data-strategier; CRM, nyhedsbreve etc

Torsdag 17. november: Kunstig intelligens & smarte teknologier

  • Formiddag (inkl. Gæste-ekspert Peter Svarre): AI/kunstig intelligens; ”The AI-Powered Organization”, AI-platforme og teknologier, algorithmic management, de etiske overvejelser, anvendelse i kommunikationen og markedsføringen mm
  • Eftermiddag (inkl. Gæste-ekspert Tina Dupont, NTT): Platforme, Sales mgt Digital sikkerhed; og om IOT, internet-of-things, IR, interaktive agenter, Blockchain Business Models and Architecture, chat, communities, digitale assistenter/robotter etc.
    • Study Case: NTT (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Tina Dupont, Product Director AI & Robotics, NTT Innovation Lab

Torsdag 1. december: Kultur & organisering

  • Formiddag: Digitale strategier & growth marketing, arbejde som startup, insourcing/outsourcing; freelancere/bureauer etc. Reference-materiale fra strategi-arbejde i Nykredit, Alka, Købstædernes forsikring mfl.
  • Eftermiddag: (inkl. Gæste-ekspert Troels Skjelbo, VISMA): Medarbejdere i agile teams og metoder, og om ny organisering af marketing, nye muligheder og nye værktøjer (OKR, Agile setup), Arbejdet i virtuelle teams, team-dannelser, Ledelse & Governance, internt samarbejde og nye partnerskaber, team-dannelser, involvering af ledelsen, KPI & målsætning etc
    Study Case: Visma (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Troels Skjelbo COO, sales, marketing and operations, Visma

Tirsdag 13. december: Udvikling af digitale løsninger

  • Formiddag (Inkl. Gæste-ekspert Michael McKay, Ørsted): Service-design & Design af digitale løsninger; og om uX/Bruger-analyse, test og udviklings-teknologier, adfærdsdesign/nudging, etiske spilleregler, service-design, koncept-udvikling etc
    • Study Case: Ørsted (materiale fremsendes I forvejen)
  • Eftermiddag (Inkl. Gæste-ekspert Jacob Hvam, Novicell): Den udvidede digitale kunderejse; og om udviklings-principper i IT/Digital, app/webservices, API, styring af udviklings-budgetter, ROI-betragtninger, projekter, intern/ekstern leverandører etc.

Masterclass’en har fokus på de udfordringer, du arbejder med. Vi vil derfor opfordre dig til at medbringe en konkret opgave, du kan arbejde med og perspektivere til fra dit daglige arbejde. Det er dog ikke noget krav. Der vil være mulighed for sparring i løbet af undervisningen, og der kan også aftales tid til direkte og konkret feedback fra underviser på din opgave.

Introduktionspris:

Medlemmer: kr. 16.995
Øvrige: kr. 18.995

For tilmelding eller praktiske spørgsmål: Kontakt Tina Larsen (tl@markedsforing.dk)

Har du yderligere spørgsmål til indholdet på Masterclass’en, kontakt Thomas Kragh (mail: thomas@digitalstrategiinnovation.dk)

Uddannelsesleder Thomas Kragh

Linkedin

Tim Frank Andersen

Linkedin

Peter Svarre

Linkedin

Tina Dyhr Dupont

Linkedin

Michael McKay

Linkedin

Jacob Hvam

Linkedin

Troels Skjelbo

Linkedin

Peter Loell

Linkedin

Afholdes hos Dansk Markedsføring, Bredgade 19E, 1260 København K