Marketing er og bliver endnu mere digitalt, og denne Masterclass klæder dig bedre på til at indgå i og løfte virksomhedens digitale udfordringer.

Digitalisering er central for de fleste virksomheder, og det stiller høje krav til marketing-ansvarlige, -projektledere, – medarbejdere, som i øget grad skal udvikle deres digitale viden.

Marketing, produkter og services integreres
Mange marketing-medarbejdere oplever, hvordan deres virksomheder & brands i øget grad udvikler digitale services som et kerne-element af deres produkt, og dermed markedstilgang. Marketing skal derfor i øget grad medvirke i ”digitale” projekter ifbm. forretningsudvikling og den digitale transformation af virksomheden.

Masterclass’en giver dig en øget digital viden samt en propfyldt værktøjskasse indenfor digital innovation/business development/transformation, så du efter teori og praktisk træning kan udvikle din digitale forretning og styre din virksomheds digitale omstilling.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

Indhold på forløbet:

  • Digital strategi & forretningsudvikling – hvordan udvikler du en strategi, der involverer de digitale dele af forretningen.
  • Digital disruption & innovation – forstå hvad er det i praksis? hvordan udvikles det?
  • Digital transformation, og de muligheder som nye teknologier giver dig og din virksomhed, fx kunstig intelligens (AI), mobilitet, IOT & robotter
  • E-Commerce; platforme, digitalt salg & markedsføring
  • Nye metoder i agile development/agile metoder/OKR– og udvikling af kultur, governance og organisering
  • Vi anvender case-materiale fra IMD om bla. Matas, Coop, Nykredit, Alka, 3, Ørsted, Visma mfl.

Det lærer du:

  • At forstå de overordnede digitale trends & teknologier der påvirker dit marked, dine kunder og din virksomheds forretningsstrategi.
  • At sparre i udviklingen af digitale services, indgå ligeværdigt i digitale udviklings-projekter.
  • At forstå dynamikker og virkemidler bag digital disruption, der anvender kunstig intelligens, robotter og andre nye teknologier.
  • At læse og udvikle digitale strategier; hvordan de understøtter og kan indgå i virksomhedens forretningsstrategi.

Målgruppe:
Masterclass’en er skræddersyet til dig, der arbejder kommunikation & marketing, og vil bidrage og deltage i virksomhedens forretningsudvikling. Måske vil du gerne udvikle dit ansvarsområde, komme tættere på forretningen og forstå de digitale muligheder, men mangler viden og værktøjer til at komme videre.

Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle virksomhedens digitale muligheder – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.

Torsdag 4. maj: Digital Disruption & innovation
Disruption; hvad ændrer din industri – og giver nye muligheder, innovation og nye forretningsmodeller, Platform Economy, Digital Supply Chain Transformation.
Study Case: Matas & Coop
Onsdag 10. maj: Digital salg, markedsføring & eCommerce
Arbejdet med multikanal-udfordringer; og om kundevendte processer; salg, selvbetjening, service, digitalisering af kunde-dialogen, robotter. Desuden Programmatic advertising & Platforme (Amazon, Google, Facebook mfl.), 1. parts-strategier; CRM, Marketing Automation, nyhedsbreve etc.
Study Case: 3
Onsdag 24. maj: Kunstig intelligens & smarte teknologierAI/kunstig intelligens; ”The AI-Powered Organization”, AI-platforme og teknologier, algorithmic management, de etiske overvejelser, anvendelse i kommunikationen og markedsføringen mm. Blockchain & kryptovaluta, web 3.0, digital sikkerhed, IOT, internet-of-things, IR, interaktive agenter (chat, communities, digitale assistenter/robotter).
Study Case: NTT
Torsdag 8. juni: Strategi, kultur & organisering
Digitale strategier & growth marketing, arbejde som startup, insourcing/outsourcing, agile teams og metoder, ledelse & governance, internt samarbejde og nye partnerskaber, ny organisering af marketing, nye muligheder og nye værktøjer, KPI & målsætning.
Study Case: Visma
Torsdag 22. juni: Udvikling af digitale løsninger
Digital udvikling, UI/UX, service-design, design af digitale løsninger; bruger-analyse, test og udviklings-teknologier, adfærdsdesign/nudging, etiske spilleregler, service-design, koncept-udvikling. Den udvidede digitale kunderejse; og om udviklings-principper i IT/Digital, app/webservices, API, styring af udviklings-budgetter, ROI-betragtninger, projekter, intern/ekstern leverandører etc.
Study Case: Ørsted

Der vil være mulighed for sparring i løbet af undervisningen, og der kan også aftales tid til direkte og konkret feedback fra underviser.

For tilmelding eller praktiske spørgsmål: Kontakt Tina Larsen.
Har du yderligere spørgsmål til indholdet på Masterclass’en, kontakt Thomas Kragh.

Uddannelsesleder Thomas Kragh

Linkedin