Hvilke nye formater, teknologier og platforme vækster i 2023?
Cookies forsvinder, færre ser tv, nye platforme er kommet til, og ”gamle” medier bliver automatiseret og programmatiske. Samtidig bliver data vigtigere, men også mindre tilgængelige.

Er det tid til at ændre på, hvordan annonceringen skal se ud det kommende år? Hvor meget vækster de forskellige nye medier? Hvad sker der med Podcast, digital outdoor, adressable TV? Skal man satse hele butikken, på netop at optimere den digitale butik, man ”lejer” på en stor ecommerce platform?

Få viden om, og inspiration til, hvor markedsføringskronerne skal placeres i 2023. Hør bud fra eksperter, medier og platforme.

Vi kommer også i denne ”Programmatic Advertsing Update” omkring både udgiver, annoncør, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.

Program
08.30:  Check In og morgenmad
09.00: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh
09.10: 3; Fakta på danskernes medieforbrug, og hvad er forventningerne til 2023?
Vi tager et kig på tallene, de rå fakta bag medieforbruget i Danmark , og med specielt fokus på de nye medier og deres placering hos forbrugerne her sidst på året.
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD

09.30: Hvordan ser 3 på fremtiden for marketing og medier?
Jesper var blandt de første til at insource digitale medier, og har i skiftende CMO-roller igennem årene haft fingeren på pulsen.  Jesper kommer med et konkret eksempel på en case, hvor 3 fornyeligt har benyttet alternative medier til distribution af deres budskaber, som med stor succes skabte en masse omtale.
Jesper Thyssen, CMO, 3
10.00: JYSK får nu mere transparens – hvad betyder det for 2023?
Andreas og JYSK har løbende overvejelser omkring insourcing og lever dagligt med de udfordringer og muligheder som insourcet GLOBAL marketing giver for øget salg. JYSK har desuden indgået en ny aftale med mediebureauet, med håb om at reelt skabe den transparens, der har været talt om i branchen i årevis, og som ikke har været der (iflg JYSK). Men hvad er forventninger til 2023, efter et storm-fyldt 2022?
Andreas Castillo Kristensen, Digital Media Planning & Insights Manager, JYSK
10.30: Pause
10.45. TV’s nye rolle i 2023
Christian Godske har med sin baggrund indenfor især TV-markedsføring, rådgivet både medier og brands i mange år, og kan se en ny vej for TV, og med en (måske) ny rolle i medieplanerne.
Christian Godske, Godske Medieplanlægning
11.00 To kig ind i fremtiden for Danske Medier
De danske medier kæmper med store udenlandske aktører om brugernes tid og annoncørernes gunst. Og kampen er hård. 2023 ser ud til at blive endnu hårdere for de fleste danske medier. Er det tid til mere samarbejde? Er det tid til nye formater? Hvordan bliver der arbejdet strategisk med nye formater, partnerskaber og samarbejder på Danmarks største medier.
Thomas Lue Lytzen, Ekstra Bladet & Casper Andersen, Berlingske Media
11.40: Paneldebat – hvad byder fremtiden …

  • Thomas Lue Lytzen
  • Casper Andersen
  • Christian Godske
  • Jesper Thyssen
  • Michael Rosengren Storm
  • Peter Loell

Lokation

Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K