Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Seminar: Insourcing vs. Outsourcing
Body: 

 

Insourcing er kommet på manges læber sideløbende med en stadig mere intens debat om transparens – eller mangel på samme. Mange ønsker at få mere kontrol over digital marketing og især kunderejsen. I den forbindelse vil mange tage ejerskab over teknologi og data. 
 
Vi ser det hos Arla, der har etableret The Barn. Vi ser det mobilselskabet, 3, der har ændret sin struktur markant og insourcet, så man nu håndterer en meget stor del af sin markedsføring internt. Vi ser det hos Danske Spil, hos Nordea, TDC og flere andre store spillere. Og i takt med at flere annoncører insourcer dele af det digitale medieindkøb, udvikler mediebureauerne sig i stigende grad til rådgivningsvirksomheder, mens nye samarbejdsformer opstår. 
 
Dette seminar tager temperaturen på insourcingen i Danmark. Hvad er erfarringerne her i 2020? Hvad betyder insourcing-bølgen for fremtidens medielandskab? Hvad er argumenterne for og imod insourcing? Hviken model skaber de bedste resultater? Og hvad betyder insourcing-bølgen for fremtidens rekruttering af medarbejdere?
 
Det er emner, vi dykker vi ned i, når Dansk Markedsføring inviterer til seminar om Insourcing vs. Outsourcing d. 31. marts 2020. Seminaret henvender sig til alle med interesse for den igangværende insourcingbølge og hvilke konsekvenser det får for det danske medielandskab i de kommende år.
 
Talere:
 
  • Moderator: Henrik Jensen, CEO for rådgivningsvirksomheden Brandse & Co. Henrik har en Ph.d i innovation af forretningsmodeller inden for medier og bureauer. Derudover har han mere end 10 års erfaring som dansk og nordisk topchef i en international mediebureaugruppe. Senest har Henrik udgivet bogen TV virker sgu da stadig! Et opgør med digitale myter.
  • Thomas Heilskov, Global Head of Digital Marketing & The Barn, Arla. Arla rykkede sidste år store dele af den digitale marketingindsats in-house – med gode resultater til følge. Det nye in-house-bureau, "The Barn", er allerede på størrelse med et mellemstort dansk reklamebureau, hvor de styrer indhold til digitale kanaler, koncepter og strategier samt digitale medieindkøb - også globalt. 
  • Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director, Danske Spil. Danske Spil har lagt CRM og Marketing sammen i én afdeling, som sikrer, at Danske Spil kan udkomme med integreret kommunikation. ROI og data-drevne bannerindkøb er bla. allerede øget med 40-50 procent og ROI på Search er også steget med flere hunrede procent. 
  • Frederik Scholten, Head of Marketing & Promotion hos mobilselskabet 3. Frederik står i spidsen for 3's omfattende insourcing-projekt af det digitale medieindkøb, der begyndte tilbage i 2018. Idag kan 3 påvise markant fremgang på de digitale nøgletal, som er resultater af nedbrydning af datasiloer og et stærkt samarbejde med Blackwood Sevens platform og AI-software. 
  • Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM Nordic. GroupM har de seneste to år arbejdet med en Open-Agency-Model med bl.a. Nordea, Danske Spil, Specsavers og SAS. Det har skabt gode resultater og større åbenhed og tillid mellem bureau og annoncør.
  • Elizabeth Fjellerup, Group CMO, Nordea. Elizabeth vil sammen med Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM, fortælle om erfarringerne fra deres "Open Agency"-samarbejde.
  • Martin Kronborg, Managing Director, Ignite Nordic. Martin har mere end 14 års marketingerfarring fra både annoncør -og bureausiden og er en af de førende eksperter på insourcing-debatten. Idag er Martin direktør for Ignite Nordic, hvor han hjælper virksomheder med at komme i mål med insourcing. Martin deler pro's and con's ift. insourcing/outsourcing og giver brugbare input til både bureauer og annoncører, som står overfor en insourcing-beslutning.
  • Peer Brandholt, CEO, Agency Spring. Peer er direktør for Agency Spring, under Zupa-koncernen, som bl.a. har haft stor succes med at etablere en "Inhouse Agency Model" hos Grundfos. En 100% ekstern drevet marketingenhed placeret på egen matrikel hos Grundfos. En model, vi måske kommer til at se mere og mere til. Peer deler erfaringer og synspunkter på Agency-Collab-modellen. 
 
Agenda:
 
  • 08:30-09.00: Registrering, morgenkaffe og crossainter.
  • 09.00-09.15: Velkomst v. ordstyrer, Henrik Jensen, CEO, Brandse & Co, og Dansk Markedsføring
  • 09.15-09:45: Keynote: Thomas Heilskov, Global Head of Digital Marketing & The Barn: “Right-housing”
  • 09:45: 10:15: Keynote: Frederik Scholten, Head og Marketing & Promotion, 3 "Læringer og resultater fra Blackwood Seven-samarbejdsmodellen"
  • 10.15-10.30: Pause
  • 10:30-11.00: Keynote: Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director, Danske Spil
  • 11.00-11.30: Keynote: Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM Nordic & Elizabeth Fjellerup, Group CMO, Nordea: "Open Agency Model"
  • 11.30-12.00: Keynote: Martin Kronborg, Managing Director, Ignite Nordic: "Generelle overvejelser og perspektiver på insourcing/outsourcing"
  • 12.00-12:30: Frokost (sandwiches)
  • 12:30-13:00: Keynote: Peer Brandholt, CEO, Agency Spring: "Den gyldne mellemvej? BrandBox-modellen og Inhouse-Agency"
  • 13:00:13:45: Paneldebat: Insourcing vs. Outsourcing eller hybrid model? Og hvordan ser fremtiden ud? 
  • 13:45: 14:00: Afrunding og tak for idag
 
 
Temaer:
 
  • Få mere ud af dine marketingkroner – erfaringer og overvejelser på insourcing og outsourcing-modeller
  • Open Agency Model – learnings og pro’s and con’s
  • Kontrol over egen data – hvad er den optimale model?
  • Hvad betyder insourcing-bølgen for rekruttering og tiltrækning af nye talenter? 
 
 
Pris:
  • Medlemmer: kr. 995,-
  • Ikke-medlemmer: 1.995,-
 
Prisen inkluderer morgenkaffe, crossainter og frokost. Arrangementet er uden sponsorer/partnere.

Tidspunkt

Tirsdag 31. marts 2020 (Kl. 09.00-14.00)2020-03-31 09:00:002020-03-31 02:00:00Europe/CopenhagenSeminar: Insourcing vs. Outsourcing Insourcing er kommet på manges læber sideløbende med en stadig mere intens debat om transparens – eller mangel på samme. Mange ønsker at få mere kontrol over digital marketing og især kunderejsen. I den forbindelse vil mange tage ejerskab over teknologi og data.  Vi ser det hos Arla, der har etableret The Barn. Vi ser det mobilselskabet, 3, der har ændret sin struktur markant og insourcet, så man nu håndterer en meget stor del af sin markedsføring internt. Vi ser det hos Danske Spil, hos Nordea, TDC og flere andre store spillere. Og i takt med at flere annoncører insourcer dele af det digitale medieindkøb, udvikler mediebureauerne sig i stigende grad til rådgivningsvirksomheder, mens nye samarbejdsformer opstår.  Dette seminar tager temperaturen på insourcingen i DaNordre Fasanvej 113, 1. sal, 2000 Frederiksberg

Kursuspris

  • Medlempris Kr 995,00 (Kr 1 243,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 1 995,00 (Kr 2 493,75 inkl moms)

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113, 1. sal, 2000 Frederiksberg

Arrangeret af

4 Gode grunde

  1. Hør de mest markante insourcing-cases fra nogle af Danmarks største annoncører
  2. Få viden og inspiration til pro's & con's på insourcing/outsourcing
  3. Hør fra mediebureauerne, hvordan de forholder sig til den stigende insourcing-tendens
  4. Netværk med annoncører og bureauer omkring hvad insourcing-bølgen betyder for fremtidens medielandskab

Relaterede artikler