Insourcing er kommet på manges læber sideløbende med en stadig mere intens debat om transparens – eller mangel på samme. Mange ønsker at få mere kontrol over digital marketing og især kunderejsen. I den forbindelse vil mange tage ejerskab over teknologi og data. 


Vi ser det hos Arla, der har etableret The Barn. Vi ser det mobilselskabet, 3, der har ændret sin struktur markant og insourcet, så man nu håndterer en meget stor del af sin markedsføring internt. Vi ser det hos Danske Spil, hos Nordea, TDC og flere andre store spillere. Og i takt med at flere annoncører insourcer dele af det digitale medieindkøb, udvikler mediebureauerne sig i stigende grad til rådgivningsvirksomheder, mens nye samarbejdsformer opstår. 


Dette seminar tager temperaturen på insourcingen i Danmark. Hvad er erfarringerne her i 2020? Hvad betyder insourcing-bølgen for fremtidens medielandskab? Hvad er argumenterne for og imod insourcing? Hviken model skaber de bedste resultater? Og hvad betyder insourcing-bølgen for fremtidens rekruttering af medarbejdere?
Det er emner, vi dykker vi ned i, når Dansk Markedsføring inviterer til seminar om Insourcing vs. Outsourcing d. 6. oktober 2020. Seminaret henvender sig til alle med interesse for den igangværende insourcingbølge og hvilke konsekvenser det får for det danske medielandskab i de kommende år.


Talere:
Moderator: Henrik Jensen, Adm. Direktør for rådgivningsvirksomheden Brandse & Co. Henrik har en Ph.d i innovation af forretningsmodeller inden for medier og bureauer. Derudover har han mere end 10 års erfaring som dansk og nordisk topchef i en international mediebureaugruppe. Senest har Henrik udgivet bogen TV virker sgu da stadig! Et opgør med digitale myter.

Thomas Heilskov, Global Head of Digital Marketing & The Barn, Arla. Arla rykkede sidste år store dele af den digitale marketingindsats in-house – med gode resultater til følge. Det nye in-house-bureau, “The Barn”, er allerede på størrelse med et mellemstort dansk reklamebureau, hvor de styrer indhold til digitale kanaler, koncepter og strategier samt digitale medieindkøb – også globalt. 

Frederik Scholten, Head of Marketing & Promotion hos mobilselskabet 3. Frederik står i spidsen for 3’s omfattende insourcing-projekt af det digitale medieindkøb, der begyndte tilbage i 2018. Idag kan 3 påvise markant fremgang på de digitale nøgletal, som er resultater af nedbrydning af datasiloer og et stærkt samarbejde med Blackwood Sevens platform og AI-software. 

Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director, Danske Spil.

Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM Nordic. GroupM har de seneste to år arbejdet med en Open-Agency-Model med bl.a. Nordea, Danske Spil, Specsavers og SAS. Det har skabt gode resultater og større åbenhed og tillid mellem bureau og annoncør.

Elizabeth Fjellerup, Group CMO, Nordea. Elizabeth vil sammen med Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM, fortælle om erfarringerne fra deres “Open Agency”-samarbejde.

Martin Kronborg, Managing Director, Ignite Nordic. Martin har mere end 14 års marketingerfarring fra både annoncør -og bureausiden og er en af de førende eksperter på insourcing-debatten. Idag er Martin direktør for Ignite Nordic, hvor han hjælper virksomheder med at komme i mål med insourcing. Martin deler pro’s and con’s ift. insourcing/outsourcing og giver brugbare input til både bureauer og annoncører, som står overfor en insourcing-beslutning.

Peer Dinsen Brændholt, CEO & Partner, Zupa:On-site bureauer, som alternativ til in-house, vinder frem mange steder og særligt i USA og UK. Herhjemme har Grundfos’ interne reklamebureau, BrandBox, outsourcet alt til en samarbejdspartner, der fremover vil være ansvarlig for at opbygge en stærk og agil bureaukompetence på Grundfos’ egen adresse i Bjerringbro.

Agenda:

  • 08:30-09.00: Registrering, morgenkaffe og crossainter.
  • 09.00-09.15: Velkomst v. ordstyrer, Henrik Jensen, Adm. Direktør, Brandse & Co, og Dansk Markedsføring
  • 09.15-09:45: Keynote: Thomas Heilskov, Global Head of Digital Marketing & The Barn, Arla: “Right-housing”
  • 09:45: 10:15: Keynote: Frederik Scholten, Head of Marketing & Promotion, 3: “Reflektioner fra 3 efter år med insourcing”
  • 10.15-10.30: Pause
  • 10:30-11.00: Keynote: Peer Dinsen Brændholt, CEO & Partner, ZupaGrundfos’ Brandbox model: on-site bureauer som alternativ til in-house”
  • 11.00-11.30: Keynote: Jonas Hemmingsen, CEO, GroupM Nordic & Elizabeth Fjellerup, Group CMO, Nordea: “Open Agency Model”
  • 11.30-12.00: Keynote: Martin Kronborg, Managing Director, Ignite Nordic: “Generelle overvejelser og perspektiver på insourcing/outsourcing”
  • 12.00-12:30: Frokost (sandwiches) 
  • 12:30-13:30: Keynote Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director, Danske Spil: “Insourcing kan aldrig være et mål i sig selv”
  • 13.00-13:30: Paneldebat: Insourcing vs. Outsourcing eller hybrid model? Og hvordan ser fremtiden ud? 
  • 13.30-14.00: Netværk og tak for idag.

Temaer:

  • Få mere ud af dine marketingkroner – erfaringer og overvejelser på insourcing og outsourcing-modeller
  • Open Agency Model – learnings og pro’s and con’s
  • Kontrol over egen data – hvad er den optimale model?
  • Hvad betyder insourcing-bølgen for rekruttering og tiltrækning af nye talenter? 

Pris:

  • Medlemmer: kr. 995,-
  • Ikke-medlemmer: 1.995,-

Prisen inkluderer morgenkaffe, crossainter og sandwich. Arrangementet er uden sponsorer/partnere.