Arrangementet er målrettet chefer fra oplevelseserhvervet, kultur-, sports- og underholdningsbranchen.

Til mødet får du fire korte oplæg af blot 5-7 minutter fra aktuelle oplægsholdere.
Som en bonus på dagens møde, fejrer vi prisvinderen af Dansk Marketingsforsknings-Talentpris, der vil give et prisvinder-foredrag om hans seneste forskning.

Program

  • 08:00-08:30      
    Netværk, kaffe og croissant.
  • 08:30-08:35    
    Velkomst v. Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv.
  • 08.35-09.30        
    Korte oplæg ved: Pia Allerslev, Jane Sandberg, Christian Alsøe, Andreas Bonde Hansen.
  • 09.30-10:00        
    Prisvinder-foredrag v. Florian Kock, Associate Professor of Marketing and Tourism, Copenhagen Business School.
  • 10.00-10.30        
    Prisuddeling v. Carsten Wandorf, formand, Dansk Marketingforsknings pris, og CEO, Fritz Schur Consumer Group A/S, samt afrunding af mødet

Gæstetalere:

Pia Allerslev, CEO, ALLERSLEV: 
Kommunalvalget står for døren, men hvad betyder kultur- og oplevelsesøkonomien for valget i København? Pia har 16 års erfaring i kommunalpolitik og var Kultur- og fritidsborgmester 2008-2013. I dag driver hun egen rådgivningsvirksomhed og har et imponerende sæt roller på sit CV, blandt andet er hun ambassadør for Move the North.

Jane Sandberg, direktør, ENIGMA
:
Hvordan vil coronakrisen ændre oplevelsesadfærden? Det spørgsmål optager Jane, som også vil give et indblik i planerne for det nye museum for post, tele og kommunikation, som slår dørene op i 2022.

Christian Alsøe, Partner og advokat, Gorrissen Federspiel:
Coronakrisen har givet os mange læringer. Vi må huske at høste erfaringerne. Som advokat vil Christian give en indflyvning til de områder, hvor kultur- og oplevelses-virksomheder skal sørge for at sikre sig til fremtiden.

Andreas Bonde Hansen, lektor, Professionshøjskolen Absalon:
Hvordan kan Danmark udnytte sin kulturarv bedre – så vi øger gæster og indtjening? Det har Andreas som turisme- og kulturarvsforsker nogle meget stærke bud på.

Prisvinder-foredrag 
Prisvinderen er Florian Kock, Associate Professor of Marketing and Tourism, Copenhagen Business School.  Florian vil holde et oplæg om to af hans særlige ekspertiseområder, som er turisme og psykologi.

Dansk Marketingforsknings Prisen blev indstiftet i 1955 af Dansk Salgs- og Reklameforbund og HD- Klubben for Salg og Reklame under navnet Dansk Erhvervslivs Pris for Afsætningsøkonomisk Forskning. Fonden har gennem de sidste 60 år støttet det danske erhvervsliv ved at støtte forskningen inden for det afsætningsøkonomiske område med henblik på at sikre udviklingen af nye metoder og ny viden. Talentprisen blev første gang uddelt i 2018.  

Tid og sted:
6. oktober, 8.30 – 10.30
GORRISSEN FEDERSPIEL, AXELTORV 2, 1609 KØBENHAVN V

Samarbejdspartnere: