Kravet til at kunne levere nye unikke oplevelser på kunderejsen stiger dag for dag, og kompleksiteten i data, teknologier og muligheder er eksploderet. Værktøjskassen for dig som marketingprofessionel er enorm og det optimale mix kræver stor indsigt i de strategiske manøvrer, taktiske virkemidler og den praktiske eksekvering. Men frem for alt er din succes betinget af viljen og modet til at turde teste, eksperimentere og lære, mens flyvemaskinen er i luften.
Med et akkrediteret diplomforløb i Digital Marketing få du teori, og praktisk træning til at navigere efter det digitale marketingkompas, så du altid finder den optimale rute på rejsen fra strategi til kampagne. Forløbet er opbygget så du ud over at få papir på dine digitale marketingkompetencer, også bliver Google Analytics Certified Professional.
OBS. Afholdes også i København forår 2021 og i Aarhus efterår 2021
Indhold på forløbet:
- Digital Strategi
- Digital kampagneplanlægning
- Målgruppeforståelse
- Sociale medier (Facebook, Instagram, Linkedin mm.)
- Content Marketing
- Medieindkøb på digitale platforme
- Kreativ digital indholdsproduktion
- Dataindsamling og webanalyse
- Rapportering og Metrics
- SEO / SEM
- Affiliate, Display og Retargeting
- E-mail marketing og automation
- Marketingjura (plus en plads på vores uddybende kursus i Marketingjura (værdi kr. 1295,-)
Du får en officiel certificering i Google Analytics * (estimeret forberedelsesværdi kr. 7995,-)
Det lærer du:
- At afkode data til at identificere og opbygge målgrupper
- At læse og bygge digitale strategier på tværs af platforme og devices
- At blive en bedre indkøber af digital markedsføring
- At forså dynamikker og virkemidler på sociale medier
- At kunne bruge analytics som en værdifuld monitor af dine marketingindsatser
- At igangsætte og optimere virksomhedens online annoncering
- At opsætte de rigtige målepunkter og dokumentere effekterne af indsatsen
- At afrapportere de rigtige nøgletal til de rigtig personer
- At udvikle kreativt indhold der skaber klik og konverteringer
- At opsætte automatiserede email flows
- At undgå de juridiske og etiske faldgruber, der giver store bøder og dårlig omtale
*Google Analytics Certified Professional:
- Her får du indsigt i Analytics’ store forretningspotentiale
- Du får styr på de mange rapporter, aflæsningsmuligheder og programmets opbygning
- Analytics’ vigtigste nøgletal, funktioner og sorteringsmuligheder
- Opsætning af mål, filtre og brug af segmentering
- Opbygning af brugerdefinerede rapporter og betjeningspaneler
- Måling af værdien af forskellige kampagner, eksempelvis sociale medier, AdWords og e-mails
- Afsluttende certificeringstest med dybdegående testforberedelse (multiple choice test)
Målgruppe:
Forløbet er skræddersyet til dig der sidder med det daglige ansvar for virksomhedens kommunikation, salg, marketing og service på jeres digitale kanaler. Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om, at udfordre virksomhedens digitale vaner – både strategisk, taktisk og operationelt.
Undervisning og undervisningsmateriale:
Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser. På første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.
Studieordning i Digital marketing og konceptudvikling.
Underviseren:
Undervisningen på Digital marketing Professional afvikles i samarbejde med de erfarne undervisere på Kursusfabrikken. Kursusfabrikken er Google Partner og har udgivet bogen Online Markedsføring – den store grundbog. De har specialiseret sig i at undervise i Online Markedsføring og lever af at formidle viden, der sikre at erhvervslivet får kompetencer som øger deres konkurrenceevne.
Litteratur:
Som deltager på uddannelsen modtager du bogen “Online Markedsføring – Den store Grundbog (værdi kr. 495,-). Bogen er en praktisk og operationel lærebog og guide til de værktøjer, metoder og programmer, som du bliver undervist og trænet i på uddannelsen. Bogen er målrettet virksomheder, selvstændige og studerende og er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard og Camilla Kjærsgaard Pedersen, som er eksperter inden for online markedsføring.
Eksamen og certificering:
Forløbet afsluttes med en kort skriftlig synops og et mundtligt forsvar, typisk baseret på egen virksomhed. Eksamen foregår 1. juni 2021. Forløbet “Diplom i Digital Marketing” er akkrediteret med 5 ECTS point på diplom niveau.
Pris (ekskl. moms):
Medlemmer af Dansk Markedsføring kr. 18.995,- Øvrige kr. 20.995,-
Prisen inkluderer undervisning, fuld forplejning, undervisningsmateriale, certificering og eksamen.
Tilskudsmuligheder:
Et akkrediteret forløb giver din virksomhed mulighed for at få dækket en del af deltagergebyret via kompetencefonde. Der kan ikke søges SVU-midler.