Kravet til at kunne levere nye unikke oplevelser på kunderejsen stiger dag for dag, og kompleksiteten i data, teknologier og muligheder er eksploderet. Værktøjskassen for dig som marketingprofessionel er enorm og det optimale mix kræver stor indsigt i de strategiske manøvrer, taktiske virkemidler og den praktiske eksekvering. Men frem for alt er din succes betinget af viljen og modet til at turde teste, eksperimentere og lære, mens flyvemaskinen er i luften.

Med et akkrediteret diplomforløb i Digital Marketing få du teori, og praktisk træning til at navigere efter det digitale marketingkompas, så du altid finder den optimale rute på rejsen fra strategi til kampagne. Forløbet er opbygget så du ud over at få papir på dine digitale marketingkompetencer, også får viden om de nyeste værktøjer som Google Analytics 4.

Indhold på forløbet:

  • Digital Strategi
  • Digital kampagneplanlægning
  • Målgruppeforståelse
  • Sociale medier (Facebook, Instagram, Linkedin mm.)
  • Google Ads
  • Medieindkøb på digitale platforme
  • Kreativ digital indholdsproduktion
  • Dataindsamling og webanalyse med Google Analytics 4
  • Rapportering med Google Datastudio
  • SEO / SEM 
  • Display og Retargeting
  • E-mail marketing og automation
  • Konverteringsoptimering og brugervenlighed
  • Marketingjura (plus en plads på vores uddybende kursus i Marketingjura (værdi kr. 1295,-) 

Det lærer du: 

  • At afkode data til at identificere og opbygge målgrupper
  • At læse og bygge digitale strategier på tværs af platforme og devices
  • At blive en bedre indkøber af digital markedsføring
  • At forså dynamikker og virkemidler på sociale medier
  • At kunne bruge Google Analytics 4 som en værdifuld monitor af dine marketingindsatser
  • At igangsætte og optimere virksomhedens online annoncering
  • At opsætte de rigtige målepunkter og dokumentere effekterne af indsatsen
  • At afrapportere de rigtige nøgletal til de rigtig personer
  • At udvikle kreativt indhold der skaber klik og konverteringer
  • At forstå automatiserede email flows
  • At undgå de juridiske og etiske faldgruber, der giver store bøder og dårlig omtale

 *Google Analytics 4

  • Her får du indsigt i det store forretningspotentiale med det nye Google Analytics 4
  • Du får styr på de mange rapporter, aflæsningsmuligheder og programmets opbygning
  • Analytics’ vigtigste nøgletal, funktioner og sorteringsmuligheder
  • Opsætning af mål, filtre og brug af segmentering
  • Opbygning af brugerdefinerede rapporter og betjeningspaneler
  • Måling af værdien af forskellige kampagner, eksempelvis sociale medier, Ads og e-mails 

Målgruppe:

Forløbet er skræddersyet til dig der sidder med det daglige ansvar for virksomhedens kommunikation, salg, marketing og service på jeres digitale kanaler. Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om, at udfordre virksomhedens digitale vaner – både strategisk, taktisk og operationelt.
Optagelse:
For at blive optaget på et diplomforløb skal du have 2 års relevant videregående uddannelse samt 2 års relevant erhvervserfaring. Alternativt andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene.
Opfylder du ikke adgangskravene?
Du kan også blive optaget, hvis du har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der svarer til adgangskravene eller vurderes at have andre relevante kompetencer, der svarer til adgangskravene. Det afgør vi ved en individuel vurdering på baggrund af cv og motivation.

Undervisning og undervisningsmateriale:

Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.   På første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer til undervisningen. 

Underviseren:

Undervisningen på Digital marketing Professional afvikles i samarbejde med de erfarne undervisere på Kursusfabrikken. Kursusfabrikken er Google Partner og har udgivet bogen Online Markedsføring – den store grundbog. De har specialiseret sig i at undervise i Online Markedsføring og lever af at formidle viden, der sikre at erhvervslivet får kompetencer som øger deres konkurrenceevne. Uddannelsen udbydes af Dansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus.


Litteratur: 

Som deltager på uddannelsen modtager du bogen “Online Markedsføring – Den store Grundbog (værdi kr. 495,-). Bogen er en praktisk og operationel lærebog og guide til de værktøjer, metoder og programmer, som du bliver undervist og trænet i på uddannelsen. Bogen er målrettet virksomheder, selvstændige og studerende og er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard og Camilla Kjærsgaard Pedersen, som er eksperter inden for online markedsføring. 


Eksamen og certificering: 

Forløbet afsluttes med en kort skriftlig synops og et mundtligt forsvar, typisk baseret på egen virksomhed. Eksamen foregår 29. november 2022. Forløbet “Diplom i Digital Marketing” er akkrediteret med 5 ECTS point på diplom niveau. 

Pris (ekskl. moms): 

Medlemmer af Dansk Markedsføring kr. 19.995,- Øvrige kr. 21.995,- 

Prisen inkluderer undervisning, fuld forplejning, undervisningsmateriale og eksamen.  

Tilskudsmuligheder: 

Et akkrediteret forløb giver din virksomhed mulighed for at få dækket en del af deltagergebyret via kompetencefonde. Der kan ikke søges SVU-midler.

Afholdes:
Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K