UX (eller bruger-oplevelsen) er mere og mere relevant for virksomhedernes digitale udvikling, i takt med at brugerne/kunderne bliver forvænte og krævende, produkter og services mere digitale og konkurrenterne tilbyder mere og bedre kundedialog. Der kæmpes en kamp om at tilbyde en enkel. Troværdig og effektiv kundedialog. Vi udbyder denne række af seminarer for at give fokus på bruger-oplevelsens betydning og effekt, og give deltagerne konkret viden og værktøjer med hjem.

På seminarerne vil vi diskutere metoder, cases og læringer med de bedste UX-eksperter i Danmark og udlandet. Du vil få konkrete tips til værktøjer, metoder og eksempler der kan anvendes på tværs af brancher & kunde-segmenter. Vi vil hver gang give tid til at diskutere fordele og ulemper ved konkrete UX-designs, og høre om både succes og fejl fra erfarne UX-specialister.

PROGRAM:
8.30:  Check In og croissant
9.00: Velkomst & introduktion – Netværkschef Thomas Kragh
9.05: Mobil-optimering – hvordan sælger du på mobil?
Peter bruger det meste af sin vågne tid på at forstå kunders digitale adfærd og krav, og har hjulpet virksomheder som: LEGO, Nomeco, Schneider Electric, LokalBolig, Team Danmark, Spies, Nikon, Telenor, Bauhaus og mange andre (feks Linse Kessler & Anders Matthesen). Peter vil have fokus på mobil-optimering.
Peter Schjødt, Digital atlet

9.45: Fra basic ‘one size fits all’ til personaliseret kommunikation der kan mærkes på bundlinien
Jacob vil tage os med på rejsen gennem optimering af kunderejsen indenfor e-mail, og der vil være take outs for alle grupper – hele vejen fra dem der i dag ikke udnytter e-mail som kanal til dem, som allerede arbejder med mere avanceret personalisering. Præsentationen vil desuden være krydret med pointer omkring optimering og must haves indenfor enhver Martech stack. Jakob har mere end 10 års erfaring indenfor digital markedsføring og driver i dag et globalt CRM center of excellence for Pandora.
Jacob M. Holm, Global Email Director, Pandora

10.15: Pause

10.30 Scandlines: Effekt af CRO
Scandlines sælger billetter og oplevelser, og det digitale salg er kritisk afgørende for virksomhedens overlevelse. Jacob fortæller om, hvordan Scandlines arbejder med CRO, og hvilke tiltag der har øget effekten i online-salget.
Jacob Hertz, Director for CRO og content, Novicell

11.00: Optimerings-værktøjer; tips & tricks
Hvordan optimerer du i praksis? Jan deler tips, praktiske eksempler og værktøjer til øget konvertering baseret på 20 års praktisk eCommerce erfaring fra danske virksomheder som TDC, SPORTMASTER, LOMAX m.fl.
Jan Romme, Digital mekaniker

11.30 Panel-debat: UX & CRO, kampagner, Black Friday, adfærdsdesign & nudging – hvad skal man starte med?

  • Jacob Holm
  • Peter Schjødt
  • Jan Romme
  • Jacob Hertz

12.00: Tak for i dag!

Målgruppe:
Du kan være marketingchef, projektleder, digitalchef, service designer, UX designer, UI designer, frontend developer, product owner, agile team lead, forretningsudvikler – eller med en anden rolle arbejder med bruger-oplevelsen. Du er interesseret i mulighederne og udfordringerne med god UX, og vil gerne lære fra de bedste.

Andre UX Academy:

Program for 2023 offentliggøres snarest

 

Afholdes hos:

Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K