Erfaring

David startede i 1996 sin karriere som Art Director for Heimburger Reklame- bureau, hvor han var, indtil han i 1999 blev Art Director for Leo Burnett. I 2001 søgte han nye veje og blev Art Director og partner for Living Brands, og fra 2008 til ultimo 2015 har han været Creative Director i J. Walter Thompson.

Motivation

Et kreativt talent og kapacitet som David Asmussen skal man lede længe efter. David var bl.a. medvirkende til at Halbye Kaag JWT blev kåret til ”Best Agency of the Year” i 2011 og 2013. Derudover har han siden 2001 siddet som bestyrelsesmedlem og jurymedlem for det anerkendte prisshow, Creative Circle, hvor han er ansvarlig for juryen. David er en af de tunge drenge inden for de kreative discipliner på den danske bureauscene, hvis anerkendelse og vundne branchepriser er anseelig, hvorfor David er en The M List-profil.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

At vinde tre pitches i træk.

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

Jeg kan ikke placeres i bås. Og har leveret prisvindende arbejde på tværs af næsten samtlige Creative Circle kategorier.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Jeg starter forfra. Igen.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Netværk.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

Mindre snak. Mere bevis.

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Flere kunder, end jeg havde i 2015.