Erfaring

Heidis karriere startede i 1995, hvor hun arbejdede som bankassistent i Danske Bank. Herefter arbejdede hun i en periode som projektleder, hvorefter hun i 2001 blev Nordic Business Unit Manager for Procter & Gamble efterfulgt af ledende marketingstillinger for både L’Oréal, Cloetta, MENY og nu senest for YouSee.

Motivation

Heidi hører til på årets The M List, fordi hun er en marketer, som tør udfordre normen. Heidi har bevist sin enestående evne til at kombinere kreativitet og forretningsforståelse og skabe innovativ marketing- og kommunikationsstrategier med forbrugeren i fokus. Hun er desuden en karismatisk leder, som formår at få sit team til at yde deres bedste. Heidi har med disse evner skabt en synlig forskel for store internationale consumer brands som Procter & Gamble, L’Oréal, Coop og Cloetta.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

At lancere “En ny måde at handle på”. Ren disruption i detailbranchen. Et fordelsprogram der tilbyder rabat på det, forbrugeren køber mest af – direkte på Dankortet. Et fantastisk program at arbejde med, men som krævede en kommunikation og lanceringsplan med temposkift og fleksibilitet til løbende justeringer. Det var også en ny måde at handle på internt, så hele værdikæden skulle involveres.

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

Min passion og nysgerrighed. Evne til at reframe problemstillinger. Jeg stiller mange spørgsmål, men tager gerne chancer. Jeg har arbejdet med hele værdikæden og lært på godt og ondt, hvordan man skubber den i retning af forbrugeren og “udefra ind”-princippet. Jeg er nok lidt entreprenør-typen som konstant udfordrer min såvel som andres comfort zone for hele tiden at blive bedre.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Styrke brand equity og måden vi arbejder med social og relationship marketing på. Sikre at indkøb & marketing arbejder tættere sammen ud fra fælles målsætninger og forståelse for forbruger adfærd.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Trend blogs og forums, seminarer, netværk, bøger, tidsskrifter, YouTube, og så følger jeg helt andre brancher end min egen – men som har samme målgruppe. Jeg googler også ord – mega nørd ja, men jeg søger ofte på et buzzword, jeg har læst/ hørt om – og ender ofte ude i alverdens artikler, som giver en almen viden. Derudover ghost shopper jeg og stiller spørgsmål til forbrugeren eller butikken.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

Bliv ved med at udfordre dig selv. Planlæg med at du skal på glatis med jævne mellemrum. Det er oftest der, de bedste ting dukker op. Det lille ekstra. Både for dig og virksomheden. Det kan virke urealistisk i en hektisk hverdag – men planlæg som tandlægen… 80% booket og 20% buffer. Prioriter og invester dén tid. Følg brancher, firmaer langt fra dig – følg adfærden i mål- gruppen. Det giver ideer.

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

At være med til at sætte nye dimensioner for detailbranchen. Vi er overhalet af andre brancher, vi kører på mange af de samme traditionelle platformer – men forbrugerne er klar til et langt mere differentieret billede.