Erfaring
Jeppe startede sin karriere hos Carlsberg i 1997, hvorefter han blev tilbudt stillingen som Marketing and Partnerships Manager i Tivoli. Efter næsten to år forlod han kundesiden og blev Nordic Director hos Promovator frem til 2011, hvor han igen søgte tilbage til kundesiden som First VP/Head of Activation – Group Marketing for sponsorater hos Danske Bank. I 2015 skiftede Jeppe til en stillingen som Nordic Marketing Director for Santander Consumer Bank.
Motivation
Da Jeppe Lauritzen blev hentet til Danske Bank i 2011 var formålet, at han skulle lede en afdeling inden for brandaktivering og finde et sponsorat, der kunne knytte banken tættere på den enkelte dansker. Opgaven klarede Jeppe til UG, da han formåede at knytte Danske Bank til vores folkesport gennem sponsoratet af det danske fodboldlandshold. Jeppes succesfulde satsning gav genlyd i andre bankkredse, og da Santander Bank for alvor søgte mod det danske og nordiske marked, var Jeppe en oplagt kandidat til stillingen som nordisk marketingdirektør. Kampen om kunderne er for alvor en prioritet for nichebanken, og Jeppe er kommet rigtig godt fra start, så vi glæder os til at se Santader Bank udfolde sig endnu mere i 2016.
Hvad er din største professionelle succes i 2015?
Udviklingen i kendskabet til Santander, som vi har skabt i hele Norden.
Hvad gør dig til den professionelle person, du er?
Min energi, mine kompetente kolleger og min private base.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?
At kvalificere vores kendskab, rekruttere nye kunder og holde mig “up to speed’ med alle de nye digitale muligheder.
Hvor finder du din faglige inspiration?
På nettet i netværket og alt der imellem.
Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?
Et godt råd, som jeg selv har haft glæde af, er: “Aldrig at overvurdere din målgruppes viden, men aldrig at undervurdere deres intelligens.” Alternativt “Lad være med at lytte alt for meget til gode råd.”
Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Udover at Lyngby skal i Superligaen, så ville det fagligt være rart at indfri alle de forventninger, mine kolleger, min chef, mine samarbejdspartnere, men allervigtigst mine kunder, helt berettiget har til mig.