Erfaring
Kresten startede sin karriere i 1992, som fuldmægtig i Undervisningsministeriet efterfulgt af en stilling som ministersekretær i forskning – og Teknologiministeriet. Han har sidenhen været chefredaktør på Dagbladet Aktuelt samt for Dag- bladet Dagen. Derudover har han været PA og kommunikationsdirektør for The Coca-Cola Company samt for det Kongelige Teater. I dag er Kresten CEO for det strategiske kommunikationsbureau, Lead Agency, som han stiftede i 2007.
Motivation
Kresten Schultz Jørgensen er en af de mest anerkendte kommunikationsprofiler i Danmark og derfor også et absolut must på årets The M List. Kresten har arbejdet med kommunikation siden han i 1992 blev cand.scient.pol fra Københavns Universitet. Kresten opstartede Lead Agency i 2007 og har i 2015 formået at få Lead Agency på top10-listen over de mest omsættende kommunikationsbureauer i Danmark. Som fagperson har Kresten ikke kun en skarp pen, men også stærke holdninger, som, kombineret med en stærk kommunikationsstrategisk tilgang til virksomheder og organisationer, gør at Kresten er en af de marketers, som i positiv forstand skiller sig ud og sætter en retning herhjemme.
Hvad er din største professionelle succes i 2015?
25% vækst i egen virksomhed for sjette år i træk.
Hvad gør dig til den professionelle person, du er?
Innovation og ledelse.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?
At positionere eget firma internationalt
Hvor finder du din faglige inspiration?
…
Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?
Læs, studer, lær, observer.
Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
30% vækst på omsætning og bundlinje.