Erfaring

Kristian startede sin karriere som Market Impact Team Representative hos Coca-Cola i 1995, hvor han fortsatte i forskellige stillinger indtil 2001, hvor han tog en stilling som Country Manager hos Colgate-Palmolive. I 2005 søgte han nye veje og blev General Manager hos House of Prince og senere Sr. VP, Director for Strategy og General Manager ved British American Tobacco. I 2011 blev han headhuntet til stillingen som CEO for Stryhn’s, hvor han sidder i dag.

Motivation

Kristian Kornerup Jensen blev hentet til Stryhns, i en periode hvor virksomheden havde oplevet en årrække med økonomisk nedgang. Forventningerne var derfor høje til den nye direktør, hvis største opgave var at vende udviklingen for virksomheden. Og ‘vende skuden’ må man sige, at han fik gjort. Allerede i 2013 formåede Kristian at firdoble overskuddet i virksomheden bl.a. ved at implementere en ny marketingstrategi og samtidig effektivisere og sikre en konkurrencedygtig omkostningsstruktur. Kristian står derfor bag en af de se- neste års mest succesfulde turn-arounds inden for brand- og marketingdrevne virksomheder herhjemme, og med så stærke kompetencer inden for FMCG- orienterede marketingdiscipliner, er han også at finde på årets The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

Styrket vores kerneforretning gennem to strategiske opkøb med betydelige kommercielle og økonomiske synergier.

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

Som person står jeg for passion og handlekraft, hvilket samtidig er kerneværdierne i Stryhns. 20 års erfaring med mærkevarer og internationale FMCG-virksomheder er et solidt udgangspunkt for lederrollen i virksomheden. Jeg er fokuseret på at skabe en organisation, der vinder de kampe, vi vælger at kæmpe. Fordybelse, indsigt og udholdenhed giver over tid afgørende konkurrencefordele.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Omstilling af produkt- porteføljerne og værdikæden til nye kundeønsker og markedsmuligheder. For at lykkes må væksten i lønsomhed og vitalitet overstige ulemperne ved øget kompleksitet. Samtidig skal de opkøbte porteføljer integreres med de eksisterende med positive synergier.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Kunderne og konkurrencen på markedet holder mig til ilden hver eneste dag. Jeg har en række driftsmæssige udfordringer, såvel som udviklingsorienterede projekter, der kræver, at jeg udfordrer min nuværende tænkning internt og ved hjælp af eksterne netværk og partnere. Det giver meget faglig inspiration konstant at være søgende efter forbedringer og ikke acceptere status quo.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

Jeg har ikke nogle generelle råd til mine kolleger i branchen. Jeg arbejder selv for at øge værdien af produkterne i meget stabile markeder, og jeg tror på, at det både tjener forbrugernes og kundernes ønsker bedst, såvel som det gavner industriens kapacitet til videreudvikling af kategorierne.

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Stærk vækst på toplinjen og endnu stærkere vækst på bundlinjen. Resultaterne skal skabes gennem ny innovation, synergier og yderligere effektivisering. Organisationen skal fortsætte sin positive udvikling.