Erfaring

Mads begyndte i 2008 sin karriere som Marketing Coordinator i LEGOLAND. Herefter var han tre år i BESTSELLER A/S først som Marketing Coordinator, så som Country Marketing Responsible for Jack & Jones og herefter Marketing Manager – Head of Retail Marketing. I 2013 kom han til Søstrene Grene, hvor han i dag er CCO – Head of Marketing, Communication & PR.

Motivation

På trods af sine blot syv år i marketingbranchen har Mads Jensen en imponerende karriere bag sig. Han begyndte sin karriere i LEGOLAND som marketingkoordinator, herefter kom han til BESTSELLER, hvor han havde ansvaret for retail marketing for Jack & Jones i 17 lande, hvilket blandt andet indebar en succesfuld udvikling af go-to-market-strategier for mere end 250 Jack & Jones-butikker fordelt på verdensplan. Mads står bag de marketing strategiske tanker og kommunikative tiltag, som har gjort Søstrene Grene til den globale vækstmaskine, den er i dag. Med sine flotte målbare resultater, sit internationale udsyn og sin stærke forståelse for digitale og sociale medier, er Mads naturligvis en del af årets The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

Vigtigst så har min afdeling haft afgørende betydning for vores vækst og re- kordregnskaber. Desuden har vi fået anerkendelse for vores tilgang til sociale medier fra flere eksperter. Bl.a. Facebook, Instagram og Astrid Haug m.fl. Jeg har også været ude at holde flere større foredrag herom, og vundet personlige priser. Blandt andet er jeg jo med på The M List, som jeg er taknemmelig for og stolt over.

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

Jeg vil udpege 3 ting: 1. Stærk strategisk forståelse: Jeg kobler altid vores løsninger til overordnede mål. 2. Analytiske tilgang: Jeg føler jeg har en stærk økonomisk forståelse, der gør at jeg hele tiden maksimerer outputtet af vores marketingbudget 3. God leder. Jeg forsøger at være en god people-leder, så folk inspireres til at arbejde med, og for, mig.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Opstart af flere nye markeder, og åbning af mange nye butikker.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Hvis jeg skal pege på én person, så er det Simon Sinek. Men generelt kobler jeg mange ting, jeg ser og hører til mit arbejde.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

At de hele tiden skal udfordre den plads som marketingafdelingen har i deres organisation. Det nytter ikke noget, at man er en “supportafdeling” der blot skal pakke produkter ind i en reklamekontekst. Marketing SKAL handle om at skabe et univers, der rækker ud over tangible produkter og indretning m.m. Hvis ikke det grundlag er til stede – så skab det!

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Først og fremmest skal vi fortsætte den gode fremgang. Dét starter med at skabe gode oplevelser for kunderne, og så håber vi. at de belønner indsatsen, så vi også kan mærke det på bundlinjen. Når det er sagt, så arbejder vi efter PRO at blive set som blandt de dygtigste inden for det vi gør. Den målsætning driver afdelingen.