Erfaring
Morten har 20 års erfaring med marketing, salg og ledelse. Han har siden 2014 været marketingchef i Waoo! og inden da haft en lang karriere i TDC-koncernen samt været forbi Combine A/S og Aros Kommunikation.
Motivation
Med flere ledende salg- og marketingposter i TDC-koncernen samt stærke kompetencer inden for digital forretningsudvikling, er Morten Riisgaard-Dam en stærk profil i hans nuværende stilling som marketingchef hos fiberbred- båndsselskabet Waoo!. Morten er en marketingprofessionel med en god kommunikativ og kreativ faglighed kombineret med en forretningsorienteret drivkraft. Med hans digitale kompetencer er han yderligere en af de CMOs, der ved, hvor man møder kunderne på digitale platforme anno 2016 og en af de marketers, hvis bedrifter, vi i den grad skal holde øje med. Samlet set en kandidat, der fortjener en plads på dette års The M List.
Hvad er din største professionelle succes i 2015?
At vi trods væsentligt ændrede forudsætninger lykkedes, som vi gjorde. Som brand, som afdeling og som virksomhed.
Hvad gør dig til den professionelle person, du er?
Det er kombinationen af de personlige karakteristika – en kommercielt tænkende ekstrovert person med drive, empati og højt humør suppleret med faglige kompetencer fra uddannelser og års praktisk erfaring.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?
Det er udvikling og implementering af et nyt univers til mit brand. Vi skal i processen lykkes med at indtage en ny position på markedet, og sikre vores kommercielle succes.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Det gør jeg i dialog med kolleger, der er dygtigere end mig!
Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?
Vi er en branche præget af buzzwords og banebrydende nye teknologier. Jeg tror, det er vigtigt, når vi bliver udfordret af alle disse nye muligheder, ikke at glemme vigtigheden af fagets basale teknikker og discipliner. Så “get the basics right” og undervurder ikke den langsigtede værdi af dyb indsigt og investeringen i den kreative del af en kampagne.
Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
En succesfuld udvikling og implementering af et nyt kommunikationsunivers med et markant kommercielt impact.