Erfaring
I 1997 skød Philip sin karriere i gang med et job som Internet Consultant & Deputy Manager i Lån & Spar Nextbank. Herefter har han bl.a. været e-Business & Customer Relations Manager i DaimlerChrysler og Nordic Marketing Manager i The Coca-Cola Company. Siden 2011 har han været marketingdirektør i BOXER TV A/S.
Motivation
Philip Philipson er en digital strategisk marketer, der begår sig bemærkelsesværdigt godt i et konkurrencemæssigt hårdt marked blandt udbydere af TV-pakker/distribution. Med erfaring fra blandt andet Coca-Cola, og nogle år som marketingschef hos BOXER, har han vist sig som en holistisk og dygtig leder af marketingafdelinger med forskellige agendaer og udfordringer. Philips resultater taler for sig selv, og hos BOXER har han blandt andet været med til at skabe en forøgelse af kundebasen, der har bragt BOXER i en position som den største TV-distributør herhjemme. Bemærkelsesværdige resultater og højt fagligt og innovativt kompetenceniveau inden for hans metier, gør Philip til en marketingprofil, som fortjener at komme med på The M List.
Hvad er din største professionelle succes i 2015?
At min analyse internt i virksomheden om, hvad der skulle til for at sætte gang i salget var korrekt – og at vi nu eksekverer på den og det virker.
Hvad gør dig til den professionelle person, du er?
Observant og analytisk tænkende.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?
At få systemer og organisation til at spille sammen – også hver for sig.
Hvor finder du din faglige inspiration?
I de udfordringer som forretningen stiller til vores markedsføring, parret med de muligheder jeg kender til, og/eller som jeg lærer at kende gennem arbejde med eksterne kilder (bureauer, artikler, forskning etc.)
Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?
At kunne sit produkt(er) rigtig, rigtig godt og kende de dynamikker det omgives af. Kun derigennem kan du foretage de rigtige valg ift., hvordan du sætter sig selv op med markedsføring, salg etc. Der er så mange muligheder som man bombarderes med, at man burde prøve af, at det er uoverskueligt og man nemt kan fortabe sig. Ikke alt er rigtigt for det produkt “du” sidder med.
Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
At mine medarbejdere trives og udvikler sig.