Erfaring

I 1996 begyndte Philip sin karriere som senior strategikonsulent i Corporate Strategy Consulting. Herefter har han bl.a. været i Nordea, TDC og Bang & Olufsen i forskellige chef-roller. I 2015 kom han til Saxo Bank, hvor han p.t. besidder en stilling som Chief Experience Officer.

Motivation

Phillip Wegloops karriere er for alvor kommet op i gear over de seneste par år. I 2013 kom han til Bang & Olufsen og blev Global Head of Digital Marketing & CRM, men allerede 8 måneder efter blev han forfremmet til Global Consumer Marketing Director og sat i spidsen for brandets globale marketingtiltag. I 2015 rykkede Philip til Saxo Bank i en ny og innovativ rolle som Chief Experience Officer. Det er den tidligere stilling som CMO hos Bang & Olufsen, kombineret med et fagligt spændende udgangspunkt, og troen på, at Philip er manden, der kan være med til at tage Saxo Bank ud på flere internationale eventyr, der gør, at han selvfølgelig er en profil på årets The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

At opbygge et team med de rigtige kompetencer på tværs af alle discipliner og sikre fælles fokus på kunden.

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

Erfaring, nysgerrighed og at insistere på faktabaserede beslutninger med plads til eksperimenter.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Skalere forretningen ved at balancere global digitalisering og centrale leverancer med lokal relevans.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Publikationer og netværk.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

Bevar roen og fokus.

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Øge omsætningen markant.