Erfaring

I 1996 begyndte Simon sin karriere som marketingkonsulent i C.W. Obel/ Semco. Herefter rykkede han på bureausiden først som Group Account Director hos Kunde & Co. og senere som Business Development Director i Bergsøe 4. I 2008 kom han til Danske Bank Group og skiftede i 2014 til Danica Pension og en stilling som Head of Marketing.

Motivation

Simon Dahi er en af de stærkeste kommunikations- og brandstrategiske profiler på den hjemlige marketingbane. Simons faglighed stikker dybt og favner bredt, og han er en af de profiler, som har relevant konsulenterfaring inden for mange brancher og discipliner fra bureaubranchen. Samtidig har han en spændende forståelse for integrationen mellem digitale produktmuligheder og marketingdisciplinerne fra virksomheder som Danske Bank og Danica Pension. Simon var blandt andet inde over succesen med udviklingen af betalingstjenesten Mobilepay. Alt i alt er Simon en spændende og meget dygtig marketer og derfor en oplagt profil på årets The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

Lancering af “Pensionstjek” og et nyt mersalgskoncept.

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

20 års erfaring med taktisk og strategisk salg og marketing.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Etablering af en “lean mean lead machine”.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Mine medarbejdere.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

Find ind til det “særlige”, virksomheden gør for sine kunder. Hold fast i det. Og forny det.

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Nr. 2 på kundetilfredshed.