Erfaring

Når man som Stephanie Illgner udvikler og håndterer brands som Royal Beer, Faxe Kondi, Egekilde samt Pepsi og Heineken, er man med til at definere overlæggeren og sætte sit præg på hele kategorien. Profiler i dette års The M List har netop en faglighed, der stikker både dybt og bredt og er screenet ud fra at kunne sætte nye standarder inden for deres branche eller område. Og det har Stephanie i den grad gjort, hvortil hun med stor selvfølgelighed er på årets The M List.

Motivation

Når man som Stephanie Illgner udvikler og håndterer brands som Royal Beer, Faxe Kondi, Egekilde samt Pepsi og Heineken, er man med til at definere overlæggeren og sætte sit præg på hele kategorien. Profiler i dette års The M List har netop en faglighed, der stikker både dybt og bredt og er screenet ud fra at kunne sætte nye standarder inden for deres branche eller område. Og det har Stephanie i den grad gjort, hvortil hun med stor selvfølgelighed er på årets The M List.

Hvad er din største professionelle succes i 2015?

Indsigtsdrivende lanceringer har styrket Royal Unibrew i 2016 signifikant på markedet, f. eks.: Alle 4 nylanceringer i ølkategorien ligger i top-5 af alle øl-innovationer i 2016. Egekilde Fruits har hjulpet Egekilde brandet til at blive #1 brand i kategorien. Det blev også bemærket hos kunderne, som kårede Royal Unibrew som mest innovative FMCG-leverandør i 2015 (Faktum Analyse).

Hvad gør dig til den professionelle person, du er?

Jeg har en international profil med mere end 20 års erfaring fra ledende FMCG-virksomheder (Ferrero, Tchibo, Coca-Cola, Royal Unibrew). Jeg er en indsigtsdrevet og handlekraftigt kommerciel leder, som gennem karrieren har skabt overbevisende og målbare resultater. Som mine nøglekompetencer ser jeg: Strategisk brand management, kundeorienteret innovation og motiveren- de ledelse.

Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?

Forbrugerne er blevet mere kritiske, og et stærkt brand er ikke nok for at vælge et produkt længere. De vil selv bedømme kvaliteten og oplevelsen af et produkt eller en service. Derfor bliver det i fremtiden endnu vigtigere at bruge indsigter og involvering af forbrugerne i alt det, som jeg som marketingper- son laver – om så det drejer sig om nye produkter, kommunikation, service, oplevelser, osv.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Jeg synes generelt, at det er en af de vigtigste egenskaber af en marketing-person at være åben og nysgerrig. Jeg får inspiration fra forskellige kilder, men især i dialog med mine forbrugere eller kunder. Tit finder jeg også inspiration fra helt andre brancher. Det kan være trends udenfor ens eget marked, som nogle gange giver den mest værdifulde inspiration til nytænkning og innovation.

Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?

Vær nysgerrig og åben, især i kontakt med forbrugere og kunder, men hold også øjnene og ørene åbne, så du ved, hvad der rører sig i andre brancher. Tag dig regelmæssigt tid til at tænke over, hvordan du kan bruge indsigter, trends og erfaringer fra andre brancher til at forny og videreudvikle din egen forretning.

Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Til sidst drejer det sig om målbare resultater. At bevise at mit arbejde bidrager til virksomhedens succes.