Erfaring
Som Field Consultant hos Tranberg Marketing startede Thomas sin karriere i 1994 og blev umiddelbart efter ansat som konsulent hos Siemens. Herefter skiftede han til en stilling som Media Planner hos TMP og blev herefter forfremmet til Media Director. I 2003 blev han Client Director hos OMD, hvor han senere også blev Managing Director. I 2013 var Thomas med til at opstarte mediebureuaet BlackWood Seven, hvor han i dag er Managing Partner.
Motivation
Thomas Bertelsen var sammen med Henrik Busch i 2013 med til at starte mediebureaet Blackwood Seven med en tanke om at revolutionere danske annoncørers tilgang til – og effekter af, medieindkøb gennem nytænkende teknologiplatforme. Missionen er godt på vej, og Blackwood Seven var i sidste regnskabsår, det bureau på den danske bureauscene, der havde den største fremgang i bruttoavance. Synlige resultater skal belønnes, og Thomas Bertelsen er selvfølgelig en del af året The M List.
Hvad er din største professionelle succes i 2015?
At Blackwood Seven lykkedes med at gå ind på det tyske marked via opkøb af tysk selskab.
Hvad gør dig til den professionelle person, du er?
18 års hårdt arbejde i mediabureau-branchen.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2016?
Fortsat at distancere os fra den etablerede del af vores branche.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Tech- og start-up-miljøet.
Hvad er dit bedste råd til dine kollegaer i branchen?
Vær tilpasningsparate. Der vil ske enorme ændringer i de kommende år som følge af teknologiudviklingen.
Hvis 2016 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
At vi etablerer os i endnu et marked.