Erfaring

Bettina kom til Framfab i 1997, hvor hun efter ti år forlod posten som Director for Concept & Design for at være medstifter af TRIPLE Copenhagen, hvor hun også fungerede som Director. I 2010 blev TRIPLE Copenhagen opkøbt af DigitasLBi, hvor hun indtil april 2017 var Managing Director for den nordiske organisation.

Motivation

Bettina Sherain er som Managing Director for den nordiske organisation i DigitasLBi en af de mest internationalt arbejdende bureauprofiler herhjemme. Bureauet fungerer som et globalt hub og tæller bl.a. globale kunder som Volvo og IKEA på kundelisten. Bettina kan beskrives som en dygtig digital strateg og forretningsorienteret marketer, der siden Framfab-tiden har sat barren for digital strategi og koncepter tårnhøjt. Bettina har fulgt med den digitale udvikling og har over det sidste år gearet sin organisation mod en stærkere og mere nordisk funderet position, som kan tage kampen op mod andre internationale bureaukonstellationer. Bettina har løftet bureauet og positioneret sig internationalt, og hun er derfor en klar profil på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At gennemføre etableringen af ét nordisk bureau i stedet for at drive tre lande individuelt, og at se det virke i praksis – ikke kun på papiret, men i stærke løsninger fra pan-nordiske teams, f.eks. for CarlsonRezidor Hotels, OnePlus, Husqvarna og Volvo.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

At kompleksiteten som den digitale udvikling stiller vores kunder overfor til tider resulterer i at ambitiøse tiltag udsættes.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Marketingfunktionen spiller en central rolle i at skabe gode kundeoplevelser. Men for at lykkes i en digital virkelighed kan marketing ikke isoleres. De gennemførte kundeoplevelser kræver et tæt samarbejde mellem IT, data, salg, kundeservice osv. Og det skal vi som bureaupartner understøtte.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Jeg bliver dagligt inspireret og lærer af de mennesker, jeg arbejder sammen med både på vores bureau lokalt i Norden, internationalt og blandt vores kunder.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Hvis vi bureauer og vores kunder skal vinde, og konkurrere, også internationalt, kræver det et kæmpe fokus på samarbejdsmodellen og talentmassen i hele branchen.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

At vi sammen med vores kunder lancerer tiltag, der skaber værdi og sætter nye standarder.