Erfaring

Charlotte startede sin karriere hos Dansk Shell i 1989, hvor hun var i ni år. Herefter var hun en årrække hos Tech Data A/S og derefter GN ReSound og prøvede desuden kræfter som direktør for MBA-programmerne på Copenhagen Business School, inden hun i 2007 startede hos Rosendahl A/S og efterfølgende Rosendahl Design Group A/S, hvor hun i dag er Chief Commercial Officer/salgs- og marketingdirektør.

Motivation

Charlotte Fly Andersen går i front for kvinder som ledere gennem netværket “Women on their Way”. Hun har op gennem sin karriere besat marketingposter i flere internationale virksomheder og sidder nu som Chief Commercial

Officer/salgs- og marketingdirektør hos Rosendahl Design Group A/S. Her har hun blandt andet ansvaret for den visuelle fremstilling samt fornyelse og videreudvikling af Rosendahl brandet. I 2013 bar Charlottes høje kompetenceniveau og visuelle drive frugt, da de i samarbejde med brandingbureauet Make vandt en Rebrand Distinction Award for relanceringen af den berømte Kay Bojesen abe. Charlotte er utrolig sympatisk og en motiverende leder, som er respekteret blandt sine kollegaer, hvorfor hun i år er en del af The M List som en stærk profil, der i den grad besidder hele “marketingpakken”.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Det må være at have fået integreret de to brands, som vi købte i 2016. Vi er efterhånden ved at blive en stor multibrand-virksomhed med en utroligt stærk portefølje af ikoner inden for dansk design, senest med opkøbet af f.eks. Lyngby Porcelæn, der passer perfekt til vores mission om at genopdage designklassikere.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Vi er udfordret på nogle af vores brands i forhold til at fastholde en konstant relevans i markedet. Det betyder, at salget i flere tilfælde har haltet. Så vi har brug for at være innovative på alle områder, for at få tingene til at rette sig i 2017.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Det er at konsolidere vores stærke portefølje af nye og gamle brands i en strategi, der afspejler, at vi holder hvert enkelt brand levende og sprudlende i sin egen ret og sit eget univers.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Min største faglige inspiration finder jeg i samarbejdet med min meget visionære chef, og i interaktion med den øvrige direktion og de markedsansvarlige for vores udenlandske aktiviteter. Uden for virksomheden bruger jeg især tid på messer og sammen med mine tætte samarbejdspartnere og rådgivere.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Det er en gave at være i en familieejet virksomhed, hvor der er højt til loftet og lang tidshorisont. Vi arbejder på at skabe en stærk, professionel virksomhed uden at gå på kompromis med vores værdier. Nu ændrer man jo ikke bare sådan sin ejerstruktur, så min opsang handler i bred forstand om, at man, uanset ejerstruktur skal skabe rammerne for at træffe de rigtige, langsigtede valg.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Det bliver uden tvivl at styrke andelen af eksport til vores prioriterede markeder, at lancere 2017s spændende nyheder og at få integreret vores nye brands rigtigt godt i vores strategi og organisation. Jeg glæder mig til at komme i gang!