Erfaring

Christian startede sin karriere som indkøber hos Matas i 2004, hvorefter han i nogle år var indkøbsmanager i først ISS Facility Services A/S og derefter ISS A/S og Dagrofa A/S. Efter sin ankomst til Dagrofa i 2010 har han arbejdet sig op gennem virksomheden . Først som Head of Division for SuperGros a/s og efterfølgende som Managing Director for SuperBest Online. I dag sidder han som marketing- og onlinedirektør for Dagrofa koncernen. I slutningen af 2017 skiftede han til et nyt job som kommerciel direktør i Zoo (Zoologisk Have i København).

Motivation

Christian Higraff er strøget til tops inden for FMCG-markedet, hvor han siden 2010 i den grad har bidraget til og udstukket en interessant kurs for Dagrofa koncernen i en digital- samt marketingmæssig retning. Christians innovative kompetencer kommer specielt til udtryk i de seneste konceptmæssige udviklinger, som blandt andet indebærer relancering af SPAR-kæden med fokus på de lokale købmænd i lokalsamfundet og SPAR Sammen-kundeklubben samt de kendte Disneykort- og kuponkampagner. Her er tale om en oplagt profil på The M List, hvor resultaterne af hans arbejde virkelig kommer til udtryk i vores alles dagligdag.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Vi er lykkedes med at løfte MENY brandet endnu en tand i 2016, ovenpå en forrygende lancering i 2015 hvor omsætning, indtjening og kundetilfredshed er fulgt med. Det kulminerede i efteråret med hele fire retailpriser. Derudover har vi igen fået sat SPAR butikkerne på landkortet med en historisk effektiv relancering under parolen “en af de lokale”.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Jeg synes (heldigvis) ikke der har været mange. Det skulle da lige være nogle af de videoer, vi har lagt mange tanker og tid i med håbet om en viral succes som kunne rydde sendefladen. Den har vi stadig til gode, men året er ikke slut endnu.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At “transformere” vores forretningsmæssige mindset til en større digital virkelighed.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Gennem mit netværk.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Tænk dramatisk nyt!

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

En ting er, at vi ikke blot holder kadencen, men også accelerere kundernes interaktion med vores brands for at bygge et stærkere emotionelt bånd. Det næste, og endnu vigtigere er, at initiere arbejdet med reel designtænkning. Her taler jeg ikke om ren digitalt UX eller kreativt indhold, jeg taler om kombinationen – med afsæt i kundens ønsker. (Det er nemmere sagt end gjort).