Erfaring
Christian startede sin karriere som indkøber hos Matas i 2004, hvorefter han i nogle år var indkøbsmanager i først ISS Facility Services A/S og derefter ISS A/S og Dagrofa A/S. Efter sin ankomst til Dagrofa i 2010 har han arbejdet sig op gennem virksomheden . Først som Head of Division for SuperGros a/s og efterfølgende som Managing Director for SuperBest Online. I dag sidder han som marketing- og onlinedirektør for Dagrofa koncernen. I slutningen af 2017 skiftede han til et nyt job som kommerciel direktør i Zoo (Zoologisk Have i København).
Motivation
Christian Higraff er strøget til tops inden for FMCG-markedet, hvor han siden 2010 i den grad har bidraget til og udstukket en interessant kurs for Dagrofa koncernen i en digital- samt marketingmæssig retning. Christians innovative kompetencer kommer specielt til udtryk i de seneste konceptmæssige udviklinger, som blandt andet indebærer relancering af SPAR-kæden med fokus på de lokale købmænd i lokalsamfundet og SPAR Sammen-kundeklubben samt de kendte Disneykort- og kuponkampagner. Her er tale om en oplagt profil på The M List, hvor resultaterne af hans arbejde virkelig kommer til udtryk i vores alles dagligdag.