Erfaring

I 2003 startede Dorthe hos Kunde & Co. Siden da har hun arbejdet hos Decisionlab og Novozymes, før hun i 2014 fik titlen som marketingdirektør hos Flügger A/S. Dorte er netop startet i en rolle som Vice President, Head of Marketing and Customer Engagement hos Danske Bank Wealth.

Motivation

Dorthe Krogh Jensen kommer med en stærk baggrund fra både bureau- og kundesiden inden for strategisk kommunikation og marketing. Hun har i sin tid hos Flügger opnået at transformere en traditionel reklameafdeling til en integreret nytænkende marketingafdeling, der gennem en fornyet organisationsstruktur, rolleomfordeling og reorganisering af arbejdsgange er med til at understøtte virksomhedens strategisk integrerede markedskommunikation. Dorthe er lykkedes med omstruktureringen via sine gode lederevner og passionerede tilgang til mennesker, hvor hun overbevisende navigerer i lederskabets store udfordringer med hverdagsproblemer og samtidig sørger for at sætte den rette strategiske retning. Det er netop Dorthes store strategiske marketingfaglighed samt hendes evner som leder, der har vundet hende pladsen på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Opbygning af ny digital webplatform som danner fundamentet for en stærkt omnichannel kundeoplevelse hos Flügger. Samt opbygning af social media som brand og konverteringsplatform.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Manglende speed i udvikling af digitale forretningskoncepter som fuldt integrerer med ERP system for reel-tidsoplevelse og minimal drift.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Nyt job giver spændende nye udfordringer. Få defineret stærk position og GTM for ny forretningsdivision i Danske Bank.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Jeg finder inspiration i mit daglige arbejde med kollegaer og samarbejdspartnere, men også uddannelse og det netværk som bygges under et sådan forløb.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Hold fokus på den stærke historie og ikke de multiple kommunikationskanaler og nye teknologier. Et klar purpose, relevant content og konsistens skaber loyale kunder og øger konvertering af nye.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Så skal vi have defineret et klart purpose og bygget et stærkt fundament for dialog med vores kunder. Samt etableret et high performing team som leverer på vores forretningsmål