Erfaring
Jacob startede som Key Account Manager hos OMD i 1999. Herefter var han mange år i ledelsen hos ad pepper media – først som Managing Director og senere som Director of Northern Europe. Herefter sad han et par år som Chairman og Founder hos Vertic Media og blev efterfølgende Managing Director Nordic hos GoViral i en årrække. De seneste par år har Jacob været Vice President of Sales hos AOL Platforms, inden han i 2015 blev CEO for AudienceProject.
Motivation
Jacob Lachmann er en internationalt orienteret medieprofil, der har haft succes inden for mediebranchen, hvor han i dag sidder som CEO og i spidsen for AudienceProject, som er en af de største platforme inden for målgruppevalidering i Norden. Jacob bidrager med sit høje kompetenceniveau inden for nytænkende medieservices/produkter til AudienceProjects udvikling og retning, hvor virksomheden på kort sigt har landet flere aftaler med store virksomheder som Krak, Rocket Fuel og Widespace og en endnu større samabrejdsaftale med Google. Jacobs arbejde inden for digital marketing/services, hvor han kombinerer den klassiske markedsresearch med den nyeste teknologi og paneldata og gennem denne innovation og produktudvikling er med til at transformere det danske mediebillede. Det sikrer ham en plads på dette års The M List.