Erfaring

Jeanette er i dag Senior Executive Vice President i Group Marketing & Communications hos Danske Bank. Jeanette har gennem sin karriere bestredet kommunikations- og marketingtitler i flere af de mest centrale virksomheder i dansk erhverv, herunder Codan, RSA og Nykredit.

Motivation

Jeanette Fangel Løgstrup har siddet som kommunikationsansvarlig for nogle af Danmarks største forsikrings- og pengeinstitutter. Da hun i 2013 kom til Danske Bank, var det for at rette op på et skræntende image og sikre et bedre og stærkere renommé for landets største bank. Hun arbejdede siden bl.a. strategisk med bankens direct marketing indsats og har gennem en ærlig og åben dialog med kunderne styrket Danske Bank. Dette taler ikke kun til Jeanettes store faglige integritet som en bund solid kommunikatør. Succesen kan også tillægges hendes enorme drive og handlekraftighed, der har gjort hende kendt for at være en dygtig og resolut beslutningstager. Med et imponerende CV og hendes evne til at vende et image på en tallerken, er hun en selvskreven kommunikationsprofil på The M List 2017.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Vi har i 2016 fået skabt en helt ny MarCom organisation, hvor vi på tværs af 4 forretningsområder og alle markeder samler vores kompetencer inden for marketing, branding, kommunikation, public affairs og CR. Vi har også sat en ny strategisk retning frem mod 2020 og er igang med en større transformation af hele området.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Jeg synes ikke, at jeg har oplevet nogen skuffelser. Det har faktisk været et rigtig godt år, hvor vi har nået mange ting og har set fremgang på mange parametre.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Vi skal først og fremmest levere på vores nye strategi. Det handler bl.a. om, at vi skal have bygget et stærkt Danske Bank brand i alle vores markeder med respekt for de forskellige lokale positioner. Derudover skal vi tage en række skridt i forhold til at blive endnu stærkere på fx digtial markedsføring og sørge for at være relevante for såvel kunder som potentielle kunder..

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Jeg er omgivet af et stærke og dygtige kolleger i mit lederteam, og de både udfordrer mig og inspirerer mig hver dag. Derudover får jeg god inspiration af samarbejdspartnere, ved at deltage i relevante netværk, læse artikler/white papers eller fx besøge relevante virksomheder i ind- eller udland.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Det synes jeg egentlig ikke, at der er brug for. Men det jeg og mit team selv arbejder på er at blive mere og mere integrereret i forretningen og arbejde benhårdt på at bidrage til forretningens mål og skabe resultater hver dag. .

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Vores nye organisation skal fungere godt med engagerede medarbejdere, som skaber målbare resultater for forretningen. Vi har også taget en række nye initativer i forhold til den strategiske rejse, som vi er på. Vigtigst af alt, har vi bidraget til, at Danske Bank fortsat har fremgang og flere tilfredse kunder, ligesom vi har medvirket til at styrke bankens omdømme og brand i alle markeder.