Erfaring

Jesper startede hos Colgate-Palmolive tilbage i 2000 som Nordic Product Manager, og var kun et hurtigt smut forbi Gilette Company, inden han i 2005 kom tilbage igen til Colgate-Palmolive, hvor han har arbejdet sig hele vejen optil en titel som Vice President for Global Marketing and Innovation.

Motivation

Jesper D. Nordengaard er en af de profiler, der uden sammenligning har mest erfaring med international marketing fra sine forskellige og interessante positioner rundt omkring i hele verden. Jespers innovative og strategiske kompetencer har ført ham til tops i Colgate-Palmolive koncernen, hvor han igennem sin karriere har arbejdet i både Schweitz, Tyskland, Frankrig og nu USA. Hans flotte karriere og resultater inden for marketing, strategi og innovation, kombineret med hans passion for mennesker og stærke ledelsesprofil gør, at Jesper i år er en del af The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Vi har udarbejdet en strategi i 2016 som klarlægger håndtering af omnichannel situationen. Jeg lærte meget igennem denne process og er sikker på, at denne strategi vil være af afgørende betydning for os fremadrettet.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?
Vi lancerede et initiativ som gik efter trend omkring “crafted”. Det var forud for sin tid.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Vores største udfordring er at skabe nok gennemslagskraft på de digitale medier og allokere nok ressourcer til at engagere os på sociale medier globalt.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Ted Talks er en super inspirationskilde. Jeg deltager herudover flittigt i workshops med andre ledere af marketingorganisationer. Sidst men ikke mindst tager jeg mig altid tid til at mødes med små virksomheder og startups. Jeg kan give noget til disse virksomheder, og jeg lærer altid en masse.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Generelt set er både kunde- og bureausiden alt for langsom til at udnytte de muligheder digitale medier giver os. Vores strukturer er for tunge og bureaukratiske. De virksomheder, der kan skabe lettere og mere agile organisationer, vil stå stærkt.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Jeg skal sikre, at mit innovationsprogram bliver eksekveret på tværs af kanaler. Herudover anser jeg det som mit ansvar, at vores marketingorganisation og bureau fortsætter digitaliseringen og udnytter de muligheder digitale medier giver os.