Erfaring
John startede sin karriere i 1994 hos OMD, hvor han 12 år senere kunne sige farvel og tak til titlen som Director. Efter flere år som selvstændig gik John tilbage på bureausiden, hvor han i samarbejde med et par førende bureaukonstellationer startede mediebureauet Orchestra, hvor han de sidste fire år har været COO.
Motivation
John Herup har i mange år været moralens fyrtårn i en mediebranche, hvor mærkbar konkurrence og forsvindende kundeloyalitet har gjort albuerne spidse. Derfor var han også det helt rette valg af partner til åbningen af mediebureauet Orchestra. Hans store fokus på samarbejde, dialog og transparens i den rådgivende medieproces- og forhandling har gjort ham både berømt, men også berygtet. John opfordrer netop til at tænke på tværs af medier, avancer, brands og bureauer, når virksomhederne skal udnytte muligheder og finde innovative løsninger. Derfor er det også Johns visionære holdninger til, hvad mediebranchen bør stå for samt hans dokumenterede ledelsesevner fra mange år som branchens fremadseende etiske og faglige fortaler, der igen i år lander ham en plads på årets The M List.