Erfaring

John startede sin karriere i 1994 hos OMD, hvor han 12 år senere kunne sige farvel og tak til titlen som Director. Efter flere år som selvstændig gik John tilbage på bureausiden, hvor han i samarbejde med et par førende bureaukonstellationer startede mediebureauet Orchestra, hvor han de sidste fire år har været COO.

Motivation

John Herup har i mange år været moralens fyrtårn i en mediebranche, hvor mærkbar konkurrence og forsvindende kundeloyalitet har gjort albuerne spidse. Derfor var han også det helt rette valg af partner til åbningen af mediebureauet Orchestra. Hans store fokus på samarbejde, dialog og transparens i den rådgivende medieproces- og forhandling har gjort ham både berømt, men også berygtet. John opfordrer netop til at tænke på tværs af medier, avancer, brands og bureauer, når virksomhederne skal udnytte muligheder og finde innovative løsninger. Derfor er det også Johns visionære holdninger til, hvad mediebranchen bør stå for samt hans dokumenterede ledelsesevner fra mange år som branchens fremadseende etiske og faglige fortaler, der igen i år lander ham en plads på årets The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Fastholdelse af væksten i et svært marked. Etablering af nyt forretningsområde

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

En branche som til stadighed bliver mindre transparent.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Vækste nyt forretningsområde.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Internationale studier, seminarer, møder.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Større fokus på, hvad der er vigtigt for kunden.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

En virksomhed som fortsat vækster. Nye innovative lanceringer. Medarbejdere som trives.