Erfaring
Karin startede sin karriere hos Arla og kravlede over 18 år op ad den interne karrierestige og forlod virksomheden i 2011 i en stilling som Arla’s Brand Communication Director. Siden da er hun rykket til Dansk Supermarked, hvor hun i 2013 blev udnævnt til Senior Marketing Director for føtex kæden.
Motivation
Karin Sommer kunne man godt opfatte som kundernes talerør ind til Dansk Supermarked og føtex. Karin tager stort ansvar for, at kundernes ønsker og behov bliver tilgodeset, og at der bliver taget aktion i dialogen. Det er netop et udefra-ind perspektiv, som Karin dagligt anvender, når hun målrettet går efter at styrke føtex’ kompetencer og tilgang til branding og markedsføringsdisicplinerne, hvor hendes gode erfaringer fra Danmarks største FMCG virksomheder også gør en forskel. Det er for hendes høje faglige kompetenceniveau inden for “detail” og FMCG orienteret marketing samt de resultater og den interessante konceptretning, som hun har været med til at skabe for føtex, at Karin Sommer igen i år er at finde på The M List.