Erfaring

Karin startede sin karriere hos Arla og kravlede over 18 år op ad den interne karrierestige og forlod virksomheden i 2011 i en stilling som Arla’s Brand Communication Director. Siden da er hun rykket til Dansk Supermarked, hvor hun i 2013 blev udnævnt til Senior Marketing Director for føtex kæden.

Motivation

Karin Sommer kunne man godt opfatte som kundernes talerør ind til Dansk Supermarked og føtex. Karin tager stort ansvar for, at kundernes ønsker og behov bliver tilgodeset, og at der bliver taget aktion i dialogen. Det er netop et udefra-ind perspektiv, som Karin dagligt anvender, når hun målrettet går efter at styrke føtex’ kompetencer og tilgang til branding og markedsføringsdisicplinerne, hvor hendes gode erfaringer fra Danmarks største FMCG virksomheder også gør en forskel. Det er for hendes høje faglige kompetenceniveau inden for “detail” og FMCG orienteret marketing samt de resultater og den interessante konceptretning, som hun har været med til at skabe for føtex, at Karin Sommer igen i år er at finde på The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Opretholdelse og fortsat opbygning af føtex brandprofil.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

At ambitionerne for opbygning af strategisk samarbejdspartnere ikke blevet indfriet.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Være relevant på et stærk konkurrencepræget marked, fortsat opbyggelse af position og sikre vækst.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Ekspertviden, udlandet, andre industrier og netværk.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Flere innovative og inspirerende løsninger/kampagner/aktiveringer

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Sikre opbygning af position, loyalitet og vækst.