Erfaring

Efter Karina afsluttede sin uddannelse i 2001, startede hun sin karriere i Win Win Agency som Strategic Planner og Account Director. Efter fusionen mellem Win Win Agency og We Love People, blev Karina i 2009 Account Manager og senere kontaktdirektør i We Love People. I januar 2016 avancerede Karina til administrerende direktør i bureauet

Motivation

Siden Karina Holm Henriksen i januar trådte til som administrerende direktør hos We Love People, har visionerne og ambitionerne været store. Karina har en økonomisk akademisk baggrund, der kombineret med hendes kreative værktøjskasse, skaber et helt særlig krea-strategisk og fagligt kompetencesæt. Karinas lederstil skaber inspirerende miljøer og råderum for sine teams, hvor kreativiteten får lov til at flyde frit, med henblik på at skabe løsninger der gerne skal have et “purpose”, som netop er We Love People’s nye strategiske retning. Med afsæt i Karinas lederegenskaber og visionære tanker om hvordan man skaber mening i reklame og kommunikation, flytter hun barren for branchen, og er derfor en ny profil på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At blive udnævnt til adm. direktør for We Love People og markere en tydelig position for bureauet, som viser sig at have attraktionskraft i markedet.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Skuffelse er et stort ord, som jeg ikke vil bruge. Nogle gange kunne vi ønske os at bevægelsen mod det Purposedrevne gik lidt hurtigere, men tingene falder på plads, er jeg sikker på!

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Med et mediemarked i udvikling og med det store potentiale, der ligger i at bringe de virksomheder og brands, som er oprigtigt interesserede i at læse ægte problemer, frem i en verden, hvor involvering på mange plan samtidig er på agendaen, er det nødvendigt at være omstillingsparat. Det er udfordrende og spændende at agere og justere på vores rådgivning og ydelser ift. markedets ændrede behov og ønsker. Og at kunne måle på sammenhængen mellem Purpose og Profit. Vi er i fuld gang med at dokumentere, at det betaler sig at være purposedreven.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

På BSR, Business for Social Responsibility, som hvert år afholder konference i US. Ved at observere forbrugernes måde at interagere f.eks. i sociale medier på, hos vores samarbejdspartnere, i vores hus og hos mine kollegaer.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Vi bør ta’ egen medicin, gå forrest mod et stærkt Purpose. Walk the talk. Udvise ægte interesse for de mennesker vi kommunikerer til og med. Ud og tal med dem, hvad deres reelle problemer er? Det er det vi kan løse med reklamen. Reklamen kan meget mere end den får skyld for. Derfor tror vi på Solvertising.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

At fastholde og tiltrække engagerede, dygtige og glade kunder og medarbejdere, og have de ægte dialoger med kunder om, hvilke problemer de løser med deres værditilbud og den reklame, de sender ud i verden.