Erfaring

Kresten blev Head of Section hos Undervisningsministeriet i 1992, hvorefter han var Personal Secretary for ministeren i Ministeriet for Science and Technology. I 1994 blev han Editor hos Dagbladet Politiken og senere Editor in Chief for hhv. Aktuelt og Dagbladet Dagen. Samtidig startede han som Communications & PA Director hos The Coca-Cola Company i 1998, og blev efter en årrække Sales and Communications Director hos Det Kongelige Teater. I 2007 stiftede han LEAD Agency, hvor han i dag fungerer som CEO og Managing Partner.

Motivation

Kresten Schultz Jørgensen er en mand, der har sat sig for at gøre en forskel inden for branding og kommunikation. Han har store visioner for LEAD Agency, som efter fusionen med Kasters blev et af Danmarks mest anerkendte kommunikationshuse, hvor han stræber efter at skabe resultater og kommunikativ fremdrift i virksomheder og organisationer. Han er en marketer, som tør gå nye veje, og hans innovative tilgang og kommunikationsfaglige kompetencer afspejles i både hans arbejde, publikationer og bogudgivelser. Netop Krestens udgivelser får han stor anerkendelse for blandt fagfolk, og hans bog “Virksomhedens omdømme” er tidligere udpeget som en af de bedste ledelsesbøger. Ingen tvivl om, at Kresten igen i år er en del af The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Fusionen af Kasters og LEAD Agency.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Ingen.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Profilering af LEAD som internationalt bureau.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Blandt internationale kollegaer.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Mindre fokus på medier. Mere på content og historier.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Fortsat vækst.