Erfaring

Kristian startede sin karriere i 2004 som Art Director hos Framfab. Siden har han været Senior Art Director hos In2media, Associate Creative Director hos Sid Lee i Amsterdam og senere hos David&Goliath i Los Angeles. I dag er han forsat bosiddende i L.A. som Creative Director hos BBH.

Motivation

Kristian Grove Møller er en dansk kreativ multikunstner, der kommer med en sjælden forståelse for og indsigt i livstil, mode og popkultur, som kombineret med mere end 12 års erfaring inden for reklameverdenen har gjort ham til en af feltets mest inspirerende kreative profiler. Kristians talent blev for alvor anerkendt, da han i 2006 modtog flere Cannes-Løver for hans arbejde med Nike med bl.a. Ronaldinho. Blandt Kristians øvrige præstationer hører hans imponerende arbejde i sin nuværende rolle som Creative Director hos BBH LA, hvor han er kreativ ansvarlig for Google Play’s globale marketing. Kristian er en stærk kreativ profil med talent for både at spotte de nye muligheder og sætte nye kreative standarder. Kristian får derfor også en plads på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Lancering af Google Play Musics nye globale kampagne. Udvikling af ny Google Play “artist platform” der launcher i starten af næste år. Samt at have ledt bureauet til succes på pitches for bl.a. Lamborghini, som vi glæder os rigtig meget til at arbejde sammen med.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Største skuffelse må være, at vi have en hel kreativ platform klar til at lancere den helt nye version af Googles musiktjeneste app, som lovede en masse nye innovative features, men produktet blev aldrig klar og vi måtte hurtig pivot til en helt anden idé. Vi venter stadig på den nye app!

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Som vi siger her på BBH LA: “If content is King, execution is Emperor”. Det skal vi leve op til med stærke kreative idéer eksekveret med exceptionelt håndværk.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Ude i virkeligheden, udenfor den den sociale-medie boble vi alle befinder os i, gerne omgivet af mennesker der vil gøre en forskel uanset hvilken branche de færdes i. De sidste par år har jeg været til Art Basel i Miami, sammen med en masse dygtige kreative folk, og kommer altid derfra med en kæmpe trang til at skabe.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Make advertising great again.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Få sendt nogle af vores mange kreative idéer ud i verden og forhåbentlig se dem blomstre. Så længe vi kan være stolte af det vi får skabt, så er jeg glad.