Erfaring

Lars arbejdede i de første ni år af sin karriere i Danmarks Radio. Han begyndte i en stilling som Webmaster og sluttede af med en titel som Social Media Manager i 2011. Herefter kom han til LEGO i en stilling som Social Media Strategist. Siden 2016 har han været Senior Global Director of Social Media & Video for LEGO.

Motivation

Lars kan betragtes som en af Danmarks mest innovative og indflydelsesrige marketers inden for de sociale og digitale mediediscipliner. Lars har senest i LEGO vist en evne til at forstå og forudsige brugen af de nye medier ved at opbygge stærke LEGO communities på tværs af kanaler og markeder samt løbende inspirere og engagere globale forbrugere gennem real-time engagement. Med et stærkt fokus på customer journeys og indsigter skaber Lars bro mellem sprog- og landegrænser med relevant content på Lego’s digitale medier. Derudover har Lars’ dybe faglighed og gode kommunikationsegenskaber gjort ham til en dygtig international anerkendt foredragsholder. Lars er en visionær marketer, der besidder en af branchens mest opdaterede fagligheder inden for sociale og digitale medier, hvorfor han igen i år er en del af The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At etablere teams i både Shanghai og Singapore og nå millioner af forbrugere i Asien på nye platforme.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Brexit! Som udlandsdansker i London, så var det nok det som 2016 vil blive husket mest for.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Recruite digitalt talent med global erfaring.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Ved at samarbejde med globale startups og samtaler med thought leaders fra alt fra Indonesien til Moldova.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Lidt ydmyghed overfor hvad der sker andre steder i verden ville måske være godt.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Kunne tale mere kinesisk end jeg kan idag.