Erfaring
Michael startede i 1989 som Senior Research Consultant hos analysevirksomheden Vilstrup Research og forlod den først 12 år senere, med en direktørtitel i baggagen. Han var blevet lokket til IUM, hvor han først startede som CEO og senere som president for Norden. I dag har han yderligere titlen regional president hos IPG Mediabrands med ansvaret for de nordiske og baltiske regioner.
Motivation
IUM er over de senere år et af de mediebureauer, der har performet bedst. Gruppens arbejde på tværs af medieplanlægning- og indkøb, marketingservices, strategi, research m.m. kan svært blive bredere og mere interessant. Bureauet formår at ramme målgrupper skarpt med deres prisvindende kampagner. Meget af det kan tilskrives Michaels visionære og fremadskuende udformning. Hans ledelse har i de seneste 15 år ledt IUM væk fra det klassiske mediebureau og frem til det moderne 360 graders marketinghus, det er i dag. Derfor har IPG Mediabrands udpeget Michael til at være regional ansvarlig for Norden og Baltikum for samtlige IPG virksomheder. Michael er en leder, der formår at sætte en stærk retning for sin virksomhed, og er kendt for en bred mediefaglighed og han fortjener en plads på årets The M List.