Erfaring

Peter startede i 1993 som Art Director & Junior Partner hos Courage BDDP, hvorefter han blev Creative Director hos Universal Music Denmark og senere Art Director hos Wibroe, Duckert & Partners. I 2006 var han medstifter af bureauet, We Love People, hvor han i dag er Partner & Creative Director. Derudover har han siden 2016 ligeledes været Partner & Creative Directer for Cosmic People.

Motivation

Peter Stenbæk er en passioneret, kreativ profil inden for den danske bureauscene. Peter formår at holde sig opdateret på tidens tendenser og har en fremsynet tilgang til sit felt, der blandt andet har ledt til en ny måde at tænke bureau på, som altid bærer præg af empati og samfundsbevidsthed. Peter har med sin nye bureausatsning Cosmic People igen været med til at skabe et grundlæggende skift i måden at tænke reklamebureau på med initiativet om at integrere crowdsourcing og “kollektiv intelligens” i det kreative udviklingsarbejde hos Cosmic People. En nytænkende idé, og fremgangsmåde, som allerede på første år hos bureauet, har givet Peter og hans team store og interessante virksomheder på kundelisten. Det er for Peters store engagement og flotte præstationer, at han har en sikker plads på The M List 2017.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At kaste sig ud i brug af kollektiv intelligens og crowdsourcing i et nyt bureau. Vi lavede bl.a. 10 kortfilm om global compact mål for kvinder, med disse metoder, den engelske skuespiller Helen Mirren og 10 filmskabere fra hele kloden for Women Deliever konferencen. Det var stort.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Det har været et år, hvor jeg har oplevet det Johannes Møllehave kalder: “Skuffelser der ikke gik i opfyldelse”.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Jeg er meget optaget af Virtual Reality og meget, meget spændt på hvor langt vi kan tage brugeroplevelsen ud. Det er et medie, der i bedste fald kan teleportere dig væk.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Festivalen “Future of Story Telling” i efteråret er et bemærkelsesværdigt forum, der vitterlig har ønske om at lave jordskælv med historiens magt. Ekstremt inspirerende og ret så kompromisløs. Et morbidt indslag var at ligge i mørket i en metalkiste, lyttende og duftende til Whitney Houstons sidste fem minutter i live. Storytelling har mange nye instrumenter at spille på.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Kunne godt drømme om at vores fag havde en stærkere, samarbejdende kultur. Det er en lillebitte branche og der er for meget mudderkastning.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Succes for kunderne, naturligvis og et spadestik dybere med kollektiv intelligens, både i contentudvikling og innovation.