Erfaring

Philips karriere begyndte i 1996 som senior strategikonsulent i Corporate Strategy Consulting. Herefter har han haft adskillige chefstillinger hos bl.a. Nordea, TDC og Bang & Olufsen. I 2015 kom han til Saxo Bank som Chief Experience Officer. I dag er han CMO i designvirksomheden Georg Jensen.

Motivation

Med sin stilling som Chief Experience Officer hos Saxo Bank har Phillip Wegloop fået et helt afgørende ansvar for at forbedre kundeoplevelsen i banken på vigtige kontaktflader og i hele værdikæden. Hans nytænkende tilgang til bankoplevelsen er relevant i en presset branche, og Phillip har en særlig evne til at identificere, udvikle og levere kundeoplevelser på tværs af marketingdiscipliner og integrere i hele værdikæden. Philip har formået at udvide sin faglige kompetence i en for marketingfaget interessant retning. Det er derfor relevant og oplagt igen at sætte Phillip på årets The M List for hans høje professionelle niveau og kompetencer inden for integreret marketing og for hans blik for de rigtige kundeoplevelser.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Skabe den struktur og udvikling i organisation, processer, kompetencer og strategi der skal til for at skalere marketing og forretningen.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

At ting altid tager en smule mere tid end man håber på, også i den digitale verden.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Sikre vækst i nye segmenter mens eksisterende forretningsgrundlag understøttes.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Publikationer og netværk.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Don’t pretend – la være med at signalere at have flere svar end man i virkeligheden har og sats på flere eksperimenter.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Significant vækst i forretningen og øget digitalisering af hele værdikæden.