Erfaring
Philips karriere begyndte i 1996 som senior strategikonsulent i Corporate Strategy Consulting. Herefter har han haft adskillige chefstillinger hos bl.a. Nordea, TDC og Bang & Olufsen. I 2015 kom han til Saxo Bank som Chief Experience Officer. I dag er han CMO i designvirksomheden Georg Jensen.
Motivation
Med sin stilling som Chief Experience Officer hos Saxo Bank har Phillip Wegloop fået et helt afgørende ansvar for at forbedre kundeoplevelsen i banken på vigtige kontaktflader og i hele værdikæden. Hans nytænkende tilgang til bankoplevelsen er relevant i en presset branche, og Phillip har en særlig evne til at identificere, udvikle og levere kundeoplevelser på tværs af marketingdiscipliner og integrere i hele værdikæden. Philip har formået at udvide sin faglige kompetence i en for marketingfaget interessant retning. Det er derfor relevant og oplagt igen at sætte Phillip på årets The M List for hans høje professionelle niveau og kompetencer inden for integreret marketing og for hans blik for de rigtige kundeoplevelser.