Erfaring

Ralf startede sin karriere i 2001 som Brand Consultant i The Brand Union. I 2002 blev Ralf Projekt Leader hos Sigma og har siden 2004 været CCO & Partner hos Advice.

Motivation

Ralf Lodberg er en af branchens stærkeste og mest succesfulde bureau- og kommunikationsprofiler. Ralf har gennem de sidste 15 år udviklet sine kompetencer inden for branding, strategi og kreative koncepter. Som CCO & Partner i Advice har Ralf Lodberg været med til at inspirere, forme og udvikle bureauet til den succes det er i dag, og Advice har, igen i år, opnået flotte resultater med en stor fremgang. Ralf er en inspirerende og visionær leder, med en passion som smitter af på alle omkring ham, hvorfor han er en naturlig profil på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Det må være, at vi i Advice har taget nogle gevaldige skridt ift. hvordan vi arbejder med vores kunder – også i strategisk forstand. Det kan vi allerede se effekten af og har virkelig fået knyttet nogle stærke bånd til en gruppe af større kunder i år. Her arbejder vi på nye måder, bygger nye platforme og glæder os til at udkomme med en masse af det i det nye år.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Det er som altid, når vi ender som nr. 2 i en stor pitch 😉 Ellers har det været et ret godt år.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Vi arbejder hele tiden med, hvordan vi kan omstille os endnu skarpere til den nye forbundne virkelighed, og hvad det betyder for vores egne kompetencer og processer. Derudover har vi selv en udfordring med at holde momentum i at fortælle markedet, hvad vi selv går og laver – særligt når vi har virkelig travlt med kunderne.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

I virkeligheden er det nok ved at tale med mine dygtige kollegaer, kunder og netværk. Sekundært, at følge med i internationale business medier. Og ellers følge lidt med i hvad de bedste bureauer (RGA, Drog5, Akqa etc.) går og laver.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Lad være med at klynke og drop den ligegyldige diskussion om hvem der “ejer” kunden. Lær at arbejde sammen og anerkend hinanden. Få styr på forretningsforståelsen, og indse at den nye magiske forbindelse opstår i krydsfeltet mellem mange forskellige kompetencer. Den kan ikke isoleres til en afdeling på et bureau.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

At vi på vegne af vores kunder demonstrerer stor effekt og innovationskraft gennem de platforme, vi kommer til at eksekvere på i det nye år. Og at vi så også husker at fortælle om det i vores egen markedsføring.