Erfaring

Robert stiftede i 2000 & Co. med Thomas Hoffmann og Mikael Jørgensen og har lige siden været Partner & Creative Director i &Co., og er nu en del af The North Alliance, hvor han også er Partner.

Motivation

Robert Cerkez har været med fra starten af & Co.’s rejse til toppen af den danske reklamebureaurangliste. Robert bliver omtalt af både konkurrenter og kollegaer, som en af de suverænt bedste kreative profiler i Danmark. Han anerkendes for sine høje faglige kundskaber inden for sit fag, og var i 2016 hjernen bag momondos prisvindende kampagne “The DNA Journey”. Den kreative simplicitet og de universelle indsigter, der indrammer kampagnen med en fuldstændig unik global appeal er sjældent set og står til at blive en af de bedst performende kampagner nogensinde. Og dette ikke bare på dansk grund. Det er Roberts suveræne kompetencer som kreativ direktør og hans ekstraordinære resultater, der gør, at han er en naturlig del af dette års The M List

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Mit job er at få meget forskellige folk til at arbejde sammen om at nå et fælles mål. 2016 har budt på flere fine stykker arbejde, hvor medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere er kommet flot i mål. Jeg er stolt af hver af dem. Tilsammen har de været min største succes.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Skuffelse er et stærkt ord. Og meget bagudrettet. Jeg går ikke rundt og er skuffet.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Den samme som i 2016. At få interne og eksterne kompetencer til at tale samme sprog, og sørge for at alle på teamet får den samme forståelse for den opgave, som skal løses. I dag er alt muligt, og valgmulighederne er uendelige. Og det er både en forbandelse og en gave. Derfor er strategisk fokuseret kreativitet vigtigere end nogensinde for at komme i mål.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Over det hele. Det kan være hos familie, venner, kollegaer, konkurrenter, i analyser, i den gode kunderelation, på faglige konferencer og i alt det som findes online.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Jeg kan ikke generalisere på en hel branche og alle de kompetencer, den indeholder. Jeg vil meget hellere prøve at forandre og påvirke de relationer, jeg arbejder med til daglig.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Hvis vi kan blive ved med at presse os selv fremad, så vi kan udkomme med flere spændende projekter, som bevæger vores kunder, vores omverden og os selv, så er jeg en glad mand.