Erfaring

Rolfs karriere i branchen begyndte i 1994, da han blev Client Service Director i CIA Mediacentralen. Senere har han siddet i en stilling som Media Director i envision, været CEO i MediaBureauet, samt været direktør/Business Manager i Aegis Media/Carat Danmark. Siden 2011 har han været CEO i UNCLE GREY og siden 2014 CEO i GREY Group Denmark.

Motivation

Rolf Bach Christensen er en markant dansk bureaudirektør på den danske marketingscene, som igen i år skal anerkendes for sine og GREYs flotte anerkendelser og priser. Som CEO for GREY gruppen (UNCLE GREY, Grey Works og Copen Hagen Agency), er Rolf en væsentlig frontfigur i bureaunetværket og er en af årsagerne til, at bl.a. UNCLE GREY generelt toppræsterer som et af landets mest prisvindende bureauer. Med høj kreativitet som pejlemærke for god og effektiv kommunikation, holder Rolf Bach fanen højt, og møder i dén grad sine kunders forventninger om forretningsmæssige resultater. Det er dermed Rolf’s forståelse for god bureauledelse, anerkendelser og personlige faglighed, der igen har placeret ham på The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Vækste bureauet markant og samtidig fastholde en kultur, hvor vi udfordrer os selv og vores kunder. Vi tror stædigt på at kreativitet er den bedste genvej til effektivitet.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Den tror jeg lige, jeg holder for mig selv.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Skabe kommunikation som modtagerne ønsker at forholde sig til, reagere på og/eller agere med i et kommunikationsmiljø hvor reklametrætheden ikke ser ud til at blive mindre.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Jeg rejser en del i mit job, hvilket også giver rig lejlighed til at konsumere en masse bøger og nyhedsbreve. Derudover fra dygtige kollegaer og vores internationale netværk.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Digitale metrics fokuserer oftest kortsigtet. Lad os ikke glemme, at opbygningen af brands er en langsigtet vedvarende indsats.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Vi skal skabe kommunikation der flytter vores kunders forretning. Ganske enkelt. Det kræver, at vi har dygtige medarbejdere og modige annoncører, så det vil jeg bestræbe mig på fortsat at bidrage til.