Erfaring

I 2001 startede Signe som Management Consultant hos The Boston Consulting Group, hvorefter hun kom til Finansministeriet som Head of Section. Siden har hun været Strategy & Business Development Manager for Egmont og CFO hos Sony PlayStation i Norden. I 2013 blev Signe ansat ved Coop som forretningsudviklingschef. Snart efter fik Signe ansvaret for onlineplatformen Coop.dk. I september 2016 rykkede Signe videre fra Coop og er i dag kommerciel direktør for Unisport.

Motivation

Signe Trock Hilstrøm har fra 2013-2016 spillet en afgørende rolle for Coop’s digitale transformation. Det har medført en redefineret forretningsmodel, en ambitiøs online salgsstrategi og en ny og højere standard for online varehuset. Coop høstede i 2015 stor ros for udviklingen af deres e-handelsplatform, en succes som Signe tog som motivation for at ramme forbrugeren og skabe øget kendskab i 2016. Det lykkedes, da Coop i e-handelsprisen landede på top-5 i Brugerenes Favorit 2016. Signe havde altså flotte resultater med sig, da hun i september 2016 skiftede fra Coop til stillingen som kommerciel direktør for Unisport. I denne rolle skal Signe ligeledes være med til at skabe den foretrukne onlineforhandler for fodboldudstyr og medieplatform for fodboldrelateret indhold. Signe Trock Hilstrøm er også i år en The M List profil.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At vi med coop.dk nåede målet om i 2016 at have skabt en forretning i stor vækst og med en solid indtjening, hvilket var målsætningen da vi i 2013 lagde planen for en turnaround af forretningen.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Hmm, pas.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At lykkes med marketingplanen for Unisport på de to store nye markeder, Frankrig og Tyskland.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Fra netværket, og ved at følge med i konkurrenters ageren, særligt udenlandske, og fra konferencer og leverandører.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Opsange er ikke min stil, men måske en opfordring til at være endnu hurtigere til at udvikle den digitale markedsføring, ikke mindst metoderne til at måle ROI når kunder skifter mellem devices og kanaler online.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Mine vækst- og bundlinjemål, både på vores gamle markeder i Norden og de nye markeder, særligt Frankrig og Tyskland.