Erfaring

Simon begyndte sin karriere i 2000 med en stilling som Business Development Manager i NASDAQ QMX. I 2004 skiftede han til Danske Bank, hvor han har siddet i flere lederstillinger og fra 2013-2015 var Global Head of Marketing, Personal Banking. I august 2016 fik han jobbet som marketingdirektør for Alm. Brand.

Motivation

Simon Steen-Petersen var sidste år med på The M List som marketingdirektør for Danske Bank, hvor han havde gode resultater med udvikling af digitale løsninger og datadrevet 1:1 kommunikation. I løbet af 2016 er han skiftet til Alm. Brand, hvor han som marketingdirektør igen er ved at udvikle en finansiel virksomheds marketingindsatser i en mere dialogorienteret profitabel retning, med fokus på både CRM og data. Igen i år er Simon på The M List, da hans faglige kompetencer inden for feltet er helt unikke. Det bliver spændende at følge Simon og hans mål om, at skabe en mere tydelig position for Alm. Brand, sammen med den bedst mulige personlige service og interaktion for bankens kunder på tværs af kanaler.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Jeg startede som marketingdirektør i Alm. Brand i august 2016. Min største succes har været en forretningskritisk optimering af vores datamodel til udvælgelse af telemarketingemner. Herudover har jeg fokuseret afdelingens arbejde ift. udvikling af ny brand position, implementering af SalesForce Marketing Cloud og Online Salg.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Jeg føler faktisk ikke, at jeg har haft en professionel skuffelse i 2016.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Udvikling af en ny brand position for Alm. Brand og få skabt mere positiv opmærksomhed om Alm. Brand og de fantastiske finansielle services som vi leverer inden for både Bank, Forsikring og Pension.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Igennem netværk og dialog med de mange dygtige folk som arbejder i Alm. Brand og hos vores samarbejdspartnere.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Som nystartet marketingdirektør er jeg meget hurtigt blevet kontaktet af rigtig mange fra bureausiden som inviterer på kaffe. Det kunne være fedt, hvis man samme med kaffen også bød på et konkret forslag, til hvad de vil anbefale mig/os. Vær ikke bange for at blive mere konkrete i jeres pitch.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Få lagt grundstenene til en mere klar profil for Alm. Brand og skabe øget akkvisition inden for både bank, forsikring og pension.