Erfaring

Simon arbejdede de første ni år af sin karriere i Australien, hvorefter han flyttede til Danmark, hvor han siden 1995 har arbejdet hos hhv. Bates, BBDO, Saatchi & Saatchi samt Halbye Kaag JWT. I sin nuværende stilling sidder Simon som Creative Director & Partner hos The Orbit Agency.

Motivation

Simon Wooller er igen i år en The M List profil som resultat af sin prisvindende kreative tilgang til faget. Simon har en unik evne for at løse kommunikationsudfordringer på ny vis, og hans indsigt i nye mediamuligheder samt talent for at skabe begavede integrerede kampagner har gjort, at han som få har været med til at høste adskillige anerkendelser og priser op gennem sin karriere – blandet andet med Saatchi & Saatchi, Halbye Kaag JWT. Lige nu er Simon med til at sætte en markant position for The Orbit Agency på den danske bureauscene.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Det første år med The Orbit Agency har været en succes. Bureauet har tre kernekompetencer; innovation, data og kommunikation og vi har formået at skabe god værdi på alle tre områder. Så rent finansielt går det godt, og så er det oven i købet også lykkedes os at skabe noget prisvindende kommunikation. Vi har med vilje og med stor forsigtighed undgået en mulig eksplosiv vækst og i stedet for fokuseret på at opnå en solid, organisk vækst – og netop som jeg skulle til at knappe en velfortjent øl op for at fejre succesen, fik jeg af vide, at det i virkeligheden er andet år, der ofte viser sig at være det svære år.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Vi er i gang med at skrive to bøger. Den ene er fokuseret på den nye forbrugers mindset og den anden på, hvordan vi bedst drager nytte af det mindset. Begge bøger har forlængst overskredet deres tidsplan!

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

The Echo Effect og budskabsmodellering er forbrugercentriske og innovative måder at arbejde på. Så udfordringen er at bevise, at disse værktøjer er mere effektive på alle mulige måder, hvilket vi godt kan, men man skal jo se det, før man tror det!

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Jeg ser masser af TED-foredrag om alle mulige urelaterede emner. Jeg finder dem inspirerende.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Lad være med at sende kreative kommunikationsprojekter ud af landet. Jeg hører hele tiden, at det kreative niveau i Danmark er historisk lavt. Det bliver antydet, at danske kreative bare ikke er lige så gode som deres udenlandske kollegaer, og at det er grunden til, at så mange opgaver bliver lagt uden for landets grænser. Lad os ikke glemme, at man ikke kan lave banebrydende kommunikation uden godkendelse fra en kunde. Kun sammen kan vi bryde denne bekymrende tendens. Storslåede tanker inspirerer til endnu mere storslåede tanker. Vi må tænke som giganter og ikke agere som dværge!

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Succes for mig ville være to skrevne bøger, at skabe et par arbejder af Cannes Lion-kaliber og at lykkes med bureauets fortsatte vækst. Jeg gad også godt at vinde 100 millioner i Lotto.