Erfaring

Sørens karriere startede i Young & Rubicam som Group Account Director i 1996. Derefter var han Client Services Director hos McCann Erickson, CMO hos Gubi og Associate i McKinsey & Company. I 2002 skiftede Søren til Grey (La Familia) som Managing Director, før han returnerede til McKinsey & Company. I 2006 blev han Managing Director i Bersøe 4, Partner i Quadric og har siden 2013 være CEO i MSLGROUP Denmark.

Motivation

Søren Berg har mere end 20 års erfaring inden for strategisk markedsføring, kommunikation og forretningsudvikling og kombineret med kompetencer fra den tunge del af konsulentbranchen, er Søren en unik og spændende marketer. Netop Sørens baggrund inden for Management Consulting har givet ham en værktøjskasse med relevante rådgivningsredskaber og en særlig forretningsstrategisk tilgang til kommunikation. Derudover er Søren en leder, som forstår sig på at inspirere og motivere sine medarbejdere gennem skarp kommunikation og klare målsætninger. Sørens tilgang til kommunikationsbranchen, høje faglige niveau og visionære lederegenskaber gør ham igen i år fortjent til en plads på The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Vores arbejde med at få digitaliseret den interne kommunikation i virksomhederne, ved at flytte den fra det nytteløse intranet og emails til vores udviklede app. Effekten ved at flytte kommunikationen til medarbejderens smartphone er ekstrem og bl.a. åbningsrater på over 80 % vidner om, at vi har ramt helt rigtigt.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Jeg ved ikke, om der er tale om en decideret skuffelse, men mange af de ydelser vi traditionelt har udført rykker inhouse. Vores arbejde fremover vil være af en anden karakter og bære præg af at være en navigatør i de mange tilbud, og nok også dem som giver en “2nd opinion” på den strategi virksomhederne selv har udviklet.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At få omstillet vores forretning og ydelser til at matche den digitale transformation virksomhederne gennemgår. Og især at få gjort virksomhederne opmærksomme på, at vi nu har en ydelse, som kan hjælpe dem gennem føromtalte transformation.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Hele det fortærskede “Disruption” begreb dækker jo over et inspirerende krav om nytænkning og på den platform, er jeg voldsomt optaget af Design Thinking. Det er et område, som vil effektivisere og optimere den digitale transformation hos virksomhederne, når de opdager hvor værdifuldt det er.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

I al beskedenhed bør der ske to ting: 1) Der bør konsolideres bredt, der er alt for mange der jokker hinanden over tæerne og mudrer billedet. 2) Der bør opstå endnu flere superspecialister, i takt med at værdikæden ændres. Begge ovenstående tiltag vil gavne både kunderne og bureauerne.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Vi skal være “communication lead” på minimum tre store digitale transformationsprojekter. Vi er af den overbevisning, at der ligger stor værdi for virksomhederne ved at udnytte de muligheder et sådant projekt giver, til at stille nye krav og fortælle en ny historie om virksomhedens purpose og retning. Den værdi vil vi medvirke til at få forløst.