Erfaring

Sørens karriere begyndte som Account Manager hos Publicis i 1997. I 2000 startede han i reklamebureuaet Robert/Boisen & Liked-minded med titlen som kontaktdirektør frem til 2008. Han blev gjort til partner i 2013 og har i dag titlen som Client Service Director på bureauet.

Motivation

Søren Christensen er i partnerkredsen hos Robert/Boisen som igen i 2016 har vundet anerkendelse og branchepriser for deres arbejde. Søren har blandt andet udfoldet sit talent og faglighed med videreudviklingen af Spies prisvindende kampagne, der nu er en triologi. Søren er derfor igen en del af årets The M List, da han og bureauet fortsat beviser, at de kan skabe reklamer og kommunikationsløsninger, der skaber rigtig flotte resultater for deres kunder med dokumenteret sammenhæng mellem mål og midler.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Jeg tror, at det er noget så kedeligt som, at der har været godt gang i butikken. Og det er med kunder, som efterspørger nytænkende og kreativ kommunikation. Og så var det en stor ære at ende på Contagious’ liste over verdens 12 mest modige bureauer.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Der har været et par projekter som så yderst lovende ud på idéstadiet, og som i løbet af processen blev mere og mere decimerede. Det er altid frustrerende, når man efterfølgende har en stærk fornemmelse af, at det kunne være blevet til noget rigtigt stort. Ingen nævnt, ingen glemt.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Det må være den stigende “content-forurening”. I takt med at flere og flere brands indtager de digitale medier risikerer vi, at drukne folk med indhold, der desværre ofte er af tvivlsom kvalitet.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Mange mærkelige steder. Lige for tiden har jeg genopdaget podcasts, som jeg lidt havde glemt og som er et fedt sted at finde nørdet, fagrelevant og højaktuelt indhold.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Nu er jeg ikke rigtig opsangstypen, men jeg synes, vi alle bærer et ansvar for at løfte bundniveauet, når vi nu, som en af de få brancher, leverer noget, som folk vil gøre alt for at slippe for. Så måske vi skal gøre os lidt mere umage og kæmpe lidt hårdere for ikke at spilde folks tid.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Vi skal lave nogle løsninger, der gør modtagerne begejstrede, kunderne berømte (og gerne rige) og konkurrenterne inspirerede (og måske lidt misundelige).