Erfaring

Søren startede sin karriere i 1990 som National Sales Manager hos henholdsvis Scanbox Entertainment, Dan-Sun Europe og Richemont. Fra 2002 var Søren salgs- og marketingsdirektør hos BT og Henning Stæhr A/S, hvor han i 2009 blev administrerende direktør. Søren har siden 2014 været CEO i Interflora.

Motivation

Med Søren Flemming Larsens mangeårige erfaringer inden for salg og marketing, var han i 2014 en oplagt kandidat til stillingen som CEO i Interflora. Søren er et godt eksempel på en marketer, der på trods af at være rykket op i hierakiet bruger sin baggrund fra marketingdisciplinerne, når Interfloras fremtidige strategi og nye forretningskoncepter skal udvikles. Her viser Søren sit værd som en profil, der flot binder produkt, digitale muligheder og differentierende kommunikationskoncepter sammen. Interfloras nyeste tiltag og Sørens aftryk, har været med til at sikre Interflora et endnu stærkere brand med en førerposition på det danske marked. Grundet Sørens store faglighed og de resultater, han skaber for Interflora, er han en naturlig profil på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At fastholde Interfloras position som absolut markedsleder. At kunne forandre, udvikle og styrke forretningen, vores medlemmer og organisationen.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Leverancesvigt fra samarbejdspartner inden for it/web-site ift. lovet kvalitet og tid.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At fastholde det meget høje kreative og kvalitative niveau kædet sammen med den salgsmæssige afledte, positive effekt. Indsamling og brug af data.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Blandt meget dygtige medarbejdere og samarbejdspartnere, der både kan og vil gå ekstra langt for mig og Interflora. Gennem internationalt bestyrelsesarbejde og netværk.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Spis din egen medicin – bevis, at egne forslag har den lovede effekt og virker. Forstå din kunde, overlever til kunden og du vil ikke fortryde.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Godkendelse og implementering af Interfloras strategi 2017-2019 herunder bl.a. Interflora har godt fat i det modne/ældre segment (BB 52-70 år og X 36-51 år). De nye/yngre y- og z-generationer (16-36 år og <16 år) skal målrettes produkter og services bl.a. gennem posy.dk. De repræsenterer et vigtigt segment fremadrettet.