Erfaring

Stines karriere begyndte i 1996 som Trainee i strategi- og markedsafdelingen i det tyske Jungheinrich. Herefter arbejdede hun i mere end 10 år i Bukkehave, hvor hun sluttede af som CRM direktør. Siden 2008 har hun været en del af L’EASY teamet, hvor hun i dag er marketingdirektør.

Motivation

For Stine er kun det bedste godt nok, og hun har et ambitionsniveau, der ligger over de flestes, hvilket uden tvivl er en af grundene til, at hun i dag bestrider en af Danmarks højeste marketingposter som marketingdirektør i L’EASY. Derudover er Stine exceptionel stærk inden for direct marketing disciplinerne, og hun har en sjældent god evne til at transformere markedsanalyser til ideer og koncepter med både kommercielle og strategiske mål for øje. Med Stines høje faglige kompetenceniveau, og herunder hendes evne til at anvende data og digitale teknologier til at frembringe de rette resultater for de virksomheder som hun er involveret i, hører hun uden tvivl igen i år til på The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At vækste i et meget kompetitivt markedet via produktudvikling og on-going fokus på optimering af medieplanen via tests.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

At vi over en periode i 2016 har arbejdet med en gruppe af UK-baserede konsulenter ift. at se på forretningsudvikling i et 2020 perspektiv. Vi brugte mange ressourcer på at sætte dem ind i forretningsmodellen og etablere et samarbejde, men outcome stod desværre slet ikke mål med det arbejde, som vi havde lagt i det.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Det er en stor udfordring for os, at de traditionelle medier som adresseløs og TV, der historisk har været store leadkanaler er på tilbagegang – og dette i et stadig tiltagende tempo. Det stiller krav til os om, at optimere øvrige kanaler yderligere og finde frem til et niveau for TV og adresseløs investeringen der står mål med ROI.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Konferencer i ind- og udland samt sparring med andre CMO’er i netværk og 1:1 sammenhænge. Inspiration kan både komme fra kollegaer inden for branchen med i lige så høj grad oplever jeg, at man kan bliver inspireret af hvordan CMO’er inden for helt andre brancher har grebet en udfordring an eller brugt et medie på en spændende og nytænke måde.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Innovation ift. udvikling af det kreative oplæg samt et oplæg til en kampagne eksekvering på tværs af alle mediegrupper – TV, radio, print, Youtube, FB, PPC etc. – hvor det kreative er tilpasset det enkelte medies præmisser. Det ville jeg virkelig ønske mig. Det var også nemmere for mig, hvis svaret forsat var at øge TRP-trykket og køre en outdoor kampagne. Men det gør det altså ikke længere.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Det rette marketingmix i en ROMI betragtning. Vi skal arbejde videre med optimeringen af de eksisterende offline mediegrupper og øge investeringen på online. Udviklingen af prediktionsmodeller og arbejdet frem mod Machine Learning vil også være et fokusområde.