Erfaring

Thomas startede hos AMI som udvikler i 1992. Derefter kom han til Control Data Corporation, Delfin Software og Alta Copenhagen, men det var da han i 1998 startede hos Pentia, at hans karriere tog raketfart. Efter blot tre år som projektleder blev Thomas udnævnt til CEO. En stilling han sad i helt frem til midten af 2016. I dag er han senior partner og bestyrelsesformand i Pentia.

Motivation

Pentia er et digitalbureau, som man har lyst til at lege med. Thomas Albert har med bureauet opbygget en kultur, der kan tillokke hvilken som helst stærk digital profil. Bureauet er en legeplads for specialister, hvor gode projekter får rum til at gro, og hvor der er plads til at dyrke medarbejdernes kompetencer. Medarbejderkulturen og positionen som en af verdens mest erfarne sitecore partnere gør, at Pentia p.t. er en af de mest interessante og specialiserede bureauer i Danmark, hvilket også er deres force, når det kommer til at skabe resultater for deres kunder. Det er derfor Thomas’ ledelsesmæssige evner til at opbygge et stærk bureau på både resultat og medarbejdersiden, der lander ham en plads på The M List 2017.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Resultaterne vi har skabt for vores kunder som Danske Spil og FK Distribution. Desuden den fælles indsats, vi har gjort hos Pentia for at videreudvikle vores kompetencer. Vi står på et fundament af meget stærke digitale udviklingskompetencer, som vi har udvidet med strategi, forretningsudvikling, UX, marketing automation og design. Dermed kan vi følge vores kunder på hele den digitale rejse.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Vi har ikke kunnet udvikle os så hurtigt, som vi egentlig gerne har villet. Vi er dygtige til at tiltrække og fastholde kompetente medarbejdere, men der er meget få af den slags, vi gerne vil ansætte derude. Det undrer os, at der ikke er flere, som uddanner sig inden for et felt, som skriger på kompetent arbejdskraft.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Det kan være svært at trænge igennem i en verden af støj. Det er en udfordring for os som for mange andre.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Jeg indgår i mange forskellige netværk, og det er vigtig faglig inspiration. Men jeg sparrer også meget med medarbejderne hos Pentia. Det er dem, som er ude hos kunderne, og der igennem får jeg input fra den digitale frontlinje.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Ha’ nu fokus på at levere værdi for kunderne. Der er for meget varm luft og store armbevægelser, som ikke kan realiseres, når det kommer til stykket. Forretningsforståelse og kvalitet betaler sig altid, og vi skal kunne eksekvere, det vi lover.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Vi skal fortsætte med at levere værdi og resultater til vores kunder. Vi skal udvikle deres forretning sammen med dem og begejstre deres brugere. Det er derfor, vi er her.