Erfaring

Thomas karriere begyndte i 2003 som kommunikationsrådgiver hos Nordisk Kommunikation. I 2008 fik han et job i Danske Bank, hvor han blandt andet har været Head of Social Media, Online & PR. I 2013 skiftede han til stillingen som Head of Digital hos Arla Foods.

Motivation

Thomas Heilskov har grebet en helt central udfordring med jobbet som Global Head of Digital hos Arla. Han har de seneste år igangsat og udviklet Arla organisationen hen mod strømlinede digitale løsninger i både marketing og kundeoplevelser, for at kunne imødekomme en stadig mere digital forbruger. Det er en stor udfordring hos en global organisation som Arla, der som så mange andre virksomheder selvfølgelig ikke er født digital. Thomas er en digital forandringsagent, der med gode resultater viser retningen for både kunder og kollegaer, og han skal derfor have en plads på årets The M List for hans lederevner, høje digitale faglighed og flotte resultater hos Arla.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At vi for alvor har løftet vores globale brands “always on” tilstedeværelse via vores nye globale content model. Derudover, at vi nu har skabt fuld gennemsigtighed i digital performance på tværs af markeder og brands og sat en ny standard for, hvordan man gør data relevant og engagerende for vores marketers verden over.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Digital transformation i en global virksomhed er en konstant balancegang mellem at løfte grundniveauet og sikre, at vi hele tiden ser nye muligheder og er på forkant med nye teknologier. Vi skal blive endnu bedre til at knytte digital til vores innovationsagenda.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Hvordan vi udnytter teknologi og data til at blive mere personligt relevante i vores kommunikation og skabe værdi for den enkelte forbruger i en global skala.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Sociale medier, blandt kollegaer, hos vores bureauer og til konferencer når tiden tillader det.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Media, content og commerce konvergerer på grund af data, men det kniber stadig gevaldigt med at tage konsekvensen heraf. Både bureauer og annoncører mangler at tage det organisatoriske opgør, der skal til for at skabe processer, der matcher den nye medievirkelighed.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

I 2016 formåede vi at fordoble vores digitale investeringer på tværs af markeder, hvis vi kan fastholde det samme tempo, hvormed vi driver digital transformation i Arla og have det ligeså sjovt samtidig, så kan jeg ikke forlange meget mere.